Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Kapsalon Parelmoer heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Bonheiden!

Op woensdag 24 februari 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Hof van Beatrijs, te Lier de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016

Interview met Kapsalon Parelmoer
 
“Ik vind het echt fantastisch dat ik mij Vriendelijkste Handelaar van Bonheiden mag noemen. Een eer om die titel te mogen dragen. We hadden echt niet gedacht dat er op ons gestemd zou worden, maar nu blijkt dat onze klanten toch hun uiterste best hebben gedaan. De award heeft een zeer mooi plaatsje gekregen in ons kapsalon. Enkele reacties van trouwe klanten zijn; “We wisten niet dat dit bestond en kon, maar het is echt super!” en “Jullie hebben dit verdiend!”. Als de klanten zo’n leuke dingen zeggen, dan maakt dat mijn dag goed.”

“We hebben nochtans niets speciaals gedaan om Vriendelijkste Handelaar te worden. We hebben de lotjes meegegeven aan de klanten en natuurlijk hebben we stiekem ook wel gevraagd om op ons te stemmen. Maar ze zijn natuurlijk vrij in het geven van de score. Daar kunnen wij niet over beslissen. Ik vind dat je het meeste bereikt, als je gewoon jezelf blijft. Dat is hoe de klanten je kennen. We blijven onze klanten dus verwennen met onze goede service.”

“Bij onze zaak hebben de klanten al een aantal jaar de kans om aan de Lente- en Eindejaarsactie deel te nemen. Ze vinden het telkens opnieuw leuk om deel te nemen. Als je als zaakvoerder ziet dat je klanten gelukkig zijn, geeft dat een voldoening. We hebben zelfs al twee winnaars gehad! De klanten zijn dan verrast en vinden het een toffe ervaring. Onze klanten weten dat ze via de acties van Handelsgids de kans hebben om een mooie prijs te winnen. De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar is daaraan gekoppeld, en dat is een goed initiatief. Op die manier weet je als handelaar of je al dan niet goed bezig bent.”

“Er wordt in onze zaak veel aandacht besteed aan vriendelijkheid. Dat komt op de eerste plaats. Het is altijd wel fijn om een zaak binnen te lopen en met een brede glimlach onthaald te worden. Een vriendelijk woord kost eigenlijk niets. Als de klanten met een goed gevoel binnenkomen, is het voor ons ook aangenaam werken.”

“Ik ben sinds 1984 zelfstandige. Iedereen kan bij ons terecht. We knippen, brushen en kleuren haren zowel bij heren, dames als kinderen. We doen ook regelmatig acties van producten van Kerastase en L’Oréal. Voor een kwalitatieve en rustige knipbeurt zijn de klanten bij ons aan het juiste adres. Daarnaast hebben we in onze kapperszaak een Ergoline zonnebank. De troef van zelfstandige of KMO te zijn, is dat je geen keten bent. Bij een keten gaan de klanten zich eerder een nummer voelen. Bij ons worden alle klanten persoonlijk benaderd. Het persoonlijk contact met de klant vinden we zeer belangrijk.”

“Handelsgids is voor ons een goed initiatief, want ze hebben leuke acties gedurende heel het jaar. We gebruiken de pagina regelmatig om promoties te plaatsen van onze producten. Voor ons is de samenwerking met Handelsgids tot nu toe een toffe ervaring geweest.”