Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

De Voederhoeve is de vriendelijkste handelaar van Hamme! 

Op Donderdag 3 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Hotel Royal Astrid te Aalst. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de Eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de Eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016
 
Nu kan u uw vriendelijkste handelaar nog een extra hart onder de riem steken, laat op Facebook zien dat ook u van mening is dat De Voederhoeve de Vriendelijkste Handelaar van Hamme is. Dit kan u doen door hun foto te liken of te delen via www.handelsgids.be/vh/facebook-wedstrijd/. De eerste tien handelaars met de meest vind-ik-leuks en keren gedeeld winnen een advertentie in het Vriendelijkste Handelaar magazine van Handelsgids. Laat uw vriendelijkste handelaar deze prijs winnen ! Like en deel hun foto!

Interview met De Voederhoeve

“De award van Vriendelijkste Handelaar van Hamme is een bewijs dat we goed bezig zijn. Ik heb de klanten zoveel mogelijk aangespoord om op ons te stemmen. Maar natuurlijk niet te overdreven, want ik wil de klanten zeker niet pushen. Ik ben heel positief over de Lente-actie, want die valt samen met onze drukste periode.

“Of ik de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar belangrijk vind? Tja, alles heeft zijn plaats hé. Het is een marketingtool voor zowel Handelsgids als voor mijn eigen zaak. Eigenlijk is het wel een moeilijke vraag, omdat ik niet echt een handelaar ben. Onze klanten vinden het wel belangrijk dat we vriendelijk zijn. Maar voor hen komt de kwaliteit op de eerste plaats. Los daarvan vind ik de verkiezing zeker fijn.”

“Ik weet niet goed of de Lente- en Eindejaarsacties belangrijk zijn voor mijn klanten. Het is niet meetbaar. Ik merk wel dat sommige klanten enthousiast zijn om deel te nemen en dat maakt mij natuurlijk ook blij. Tijdens de acties doe ik wel wat meer moeite, op een speelse manier. Ik zeg soms: “Als jullie winnen, dan ga ik mee!”. Ik weet ook dat als ze zouden winnen, dat ik niet zou mee mogen hoor (lacht).”

“De Voederhoeve specialiseert zich vooral in bloem. We beschikken over 60 soorten bakkersbloem van zeer goede kwaliteit. Er komen klanten van over heel het land naar onze zaak voor de bloem, wat super is! Moerzeke noemen ze wel eens ‘het hol van Pluto’ , maar het is ons wel opgevallen dat we in andere gemeentes gekend zijn voor onze bloem. Onze zaak ligt langs de Schelde, dus de klanten kunnen bij wijze van spreken met de boot komen winkelen. We baten De Voederhoeve nu al 20 jaar uit. We verpakken onze bloem, meel en taarttoebehoren altijd zelf, waardoor we zeer flexibel kunnen zijn voor de klanten. Daarnaast beschikken we, als enige in de streek, ook over een groot aanbod aan verse, kwalitatieve groenteplanten; zoals sla, tomaten, maar ook aardbeienplantjes enz...”

“Voor onze zaak is Handelsgids een platform waar ook plaats is voor kleine handelaars. De samenwerking is een win-win situatie voor zowel Handelsgids als voor ons. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er momenteel te weinig aandacht aan geef, maar dat wil ik graag verbeteren.”