Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Brood & Banket Lonneville is de vriendelijkste handelaar van Kaprijke! 

Op vrijdag 4 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Salons Lodewijk Van Male, te Brugge. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Brood & Banket Lonneville
 
“We vinden het een hele eer om de award voor Vriendelijkste Handelaar van Kaprijke te mogen ontvangen. Ik denk dus dat we mogen zeggen dat we goed bezig zijn. Het motiveert ons om zo verder te blijven doen. Voor de Lente- en Eindejaarsactie hebben we de lotjes uitgedeeld en gevraagd aan de klanten om op ons te stemmen. Natuurlijk is de klant daar volledig vrij in, en ligt ons lot volledig in hun handen. We hadden niet gedacht dat mensen mee zouden doen met de Lente- en Eindejaarsactie. Dus we zijn heel blij met onze award!”

“Je kan als handelaar veel leren uit de verkiezing voor Vriendelijkste Handelaar. De klanten konden ons tips of opmerkingen geven. Nu is het dus afwachten welke feedback we kregen van onze klanten. Alle feedback was welkom, want we leren er graag uit. Een van onze klanten zei dat als zij de cruise won, ik mee zou mogen gaan. Toen ze de mail ontving waarin stond dat ze niet in de prijzen viel, had ze mij nog laten weten dat ik mijn koffers niet hoefde te pakken (lacht). De acties scheppen wel degelijk een band en vertrouwen bij de klant, wat natuurlijk positief is voor onze zaak.”

“We staan vooral bekend voor onze speciale broden. We verkopen o.a. speltbrood en Synergiebrood. Daarnaast verkopen we ook pralines en belegde broodjes. Maandelijks hebben we een speciaal broodje, ons ‘broodje van de maand’. Natuurlijk zijn we ook te vinden voor het maken van een mooie, gepersonaliseerde verjaardagstaart met foto. Die moeten natuurlijk altijd op voorhand besteld worden. Om de dag goed te starten bieden we altijd heerlijke koffie, thee of vers fruitsap aan.”

“Handelsgids betekent goede reclame. Het zorgt ervoor dat je gemakkelijker terug te vinden bent op het internet.”