Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Garage Jos is de vriendelijkste handelaar van Affligem! 

Op Donderdag 3 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Hotel Royal Astrid te Aalst. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de Eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de Eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016
 
Nu kan u uw vriendelijkste handelaar nog een extra hart onder de riem steken, laat op Facebook zien dat ook u van mening is dat Garage Jos de Vriendelijkste Handelaar van Affligem is. Dit kan u doen door hun foto te liken of te delen via www.handelsgids.be/vh/facebook-wedstrijd/. De eerste tien handelaars met de meest vind-ik-leuks en keren gedeeld winnen een advertentie in het Vriendelijkste Handelaar magazine van Handelsgids. Laat uw vriendelijkste handelaar deze prijs winnen ! Like en deel hun foto!

Interview met Garage Jos

“De award van Vriendelijkste Handelaar betekent veel voor ons. Het is een erkenning die je krijgt van de klanten en dat geeft een goed gevoel. We doen er bewust niet echt iets speciaals voor. Het is als handelaar maar normaal om op een eerlijke en transparante manier om te gaan met al de klanten.”

“Tijdens de Lente- en Eindejaarsactie maken we de klanten erop attent dat die actie loopt en geven we iedereen ook een lotje mee. De meeste mensen kennen de Lenteen Eindejaarsactie al van de vorige jaren. Bij sommige klanten zie je dan ook dat ze op zoek gaan naar de affiches van de wedstrijd, om zo een extra deelname te kunnen verkrijgen. Dat is voor ons interessant, want zo kijken de mensen (onbewust) naar andere, lopende promoties en affiches die aan de muur hangen. Daarom gaan we niets aan onze manier van handelen veranderen, zodat we volgende keer weer verkozen kunnen worden.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar vind ik vooral een mooi gebaar van onze klanten naar de zaak toe. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor het hele team. Het is altijd leuk om een erkenning te krijgen van de klanten zelf. Als je bekijkt hoe dicht de eindresultaten van de handelaars bij elkaar liggen, maakt het niet uit of je nu eerste, tweede of derde bent. Natuurlijk is het stiekem leuk om toch de eerste te zijn.”

“Voor ons is de Lente- en Eindejaarsactie iets om naar uit te kijken. Er komen heel veel positieve reacties van klanten op. Zo heb ik weleens de uitnodiging gekregen van een klant om mee op reis te gaan indien ze de cruise zouden winnen. Met de laatste Eindejaarsactie was er een klant die net de dag voor het afsluiten van de actie een lotje kreeg. Ze vertelde me dat ze geen zin had om deel te nemen, want ze won toch nooit met zo’n dingen. Uiteindelijk heeft ze blijkbaar wel meegedaan, want ik heb haar met extra veel plezier waardebonnen kunnen schenken ter waarde van €100. Mooi toch?”

“Onze garage bestaat sinds 1965 en tien jaar geleden heb ik die overgenomen van mijn vader. We specialiseren ons in de verkoop en het onderhoud van wagens van het merk Opel. We zijn ook al enkele jaren hoofdverdeler van de Ligier Group. Dat zijn auto’s zonder autorijbewijs van het merk Microcar, Ligier en Dué. De laatste jaren zien we de vraag daarnaar alsmaar stijgen en dat brengt uiteraard het nodige werk met zich mee. Daarnaast hebben we ook nog een tankstation, met of zonder bediening aan de pomp. De bediening aan de pomp is volgens mij een grote troef, aangezien je dat niet overal tegenkomt. Voor sommige mensen is die  bediening dan ook de reden dat ze bij ons komen tanken. We zijn niet van plan om nog groter te worden, aangezien we veel belang hechten aan persoonlijke service. Dat willen we blijven garanderen.”

“Handelsgids is voor ons een mooi hulpmiddel voor mensen die via het internet op zoek zijn naar iets dat wij kunnen aanbieden. Als je via Google iets vindt, kom je vrijwel altijd rechtstreeks bij Handelsgids uit.”