Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Slagerij Meuninck heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Blankenberge!

Op vrijdag 4 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Salons Lodewijk Van Male, te Brugge de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016

Interview met Meuninck bvba
 
“Ik ben een zeer tevreden zaakvoerder. De award voor Vriendelijkste Handelaar van Blankenberge hangt sinds kort te pronken in de slagerij. En wat doet er als handelaar meer deugd dan dat? Klanten zien het direct en er komen veel positieve reacties op. Zo zei iemand: “Het is waar wat er op die kader staat! Jullie zijn de vriendelijkste van Blankenberge.” Of “Jullie hebben deze titel terecht verdiend!”.”

“Eigenlijk hadden we totaal niet verwacht dat we de titel van Vriendelijkste Handelaar van Blankenberge zouden krijgen. Onze klanten kregen de lotjes mee om op ons te kunnen stemmen, maar iets extra deden we niet. Dus dat betekent dat de klanten tevreden zijn over ons. En dat willen we natuurlijk ook zo houden.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar was gekoppeld aan de lente- en eindejaarsactie. Maar daar deden we het niet voor. Het is wel een leuk initiatief, want met de verkiezing zet je de zaak nog eens extra in de kijker.”

“Bij ons is de klant koning. Elke dag opnieuw, 7 op 7, doen wij ons uiterste best om iedereen persoonlijk en zo goed mogelijk te bedienen. Wij zijn pas tevreden als de klant tevreden is. Al 26 jaar ben ik bezig als traiteur. In 2008 zijn we gestart met een nieuwe zaak. Onze specialiteiten zijn de meeneem dagschotels en warme maaltijden die vers bereid worden door drie koks. Alles ligt kant  en - klaar in de koelrekken. Maar natuurlijk kan je bij ons ook terecht voor een lekker belegd broodje of een warme snack. Die kan je zelf  aan ons open raam bestellen. Een goede prijs-kwaliteitsverhouding is gegarandeerd.”

“Regelmatig plaatsen we promoties, informatie over onze producten of gewijzigde openingsuren op de website handelsgids.be. Dat maakt het voor de klant een stuk gemakkelijker. Alle informatie over de zaak is daar terug te vinden. En als zaakvoerder is het een goede plaats om meer klanten te bereiken. Zeer handig dus!”