Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Haarstudio Meeussen heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Brecht!

Op vrijdag 25 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Huis de Colvernier, te Antwerpen de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Haarstudio Meeussen
 
“Ik vind het heel fijn dat mijn klanten mij de award gunnen. Het zijn de klanten die op mij hebben gestemd. Iedereen kan de award meteen zien staan in het kapsalon! We hebben dan ook al heel wat positieve reacties gehad. De klanten vinden het een tof gebeuren.”

“Uiteindelijk hebben we tijdens de acties niets extra gedaan. ‘Ik ben hoe ik ben’, en ik ga geen toneel spelen. We gaan dus verder met hoe we nu bezig zijn. Ik wist helemaal niet dat de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar gekoppeld was aan de acties, tot ik werd uitgenodigd op de persvoorstelling! Ik was dus aangenaam verrast, wanneer ik het nieuws vernam dat ik Vriendelijkste Handelaar van Brecht ben.”

“De acties aanbieden, doe ik in de eerste plaats voor mijn klanten. Wat niet wegneemt dat de samenhangende verkiezing zeer leuk is meegenomen. Ik merk dat mijn klanten de acties ondertussen al goed kennen. Ik heb zowel een jong als een iets ouder publiek. Maar iedereen maakt bij mij evenveel kans om te winnen of om deel te nemen. Het ouder publiek beschikt niet altijd over de nodige computerkennis. Dus ik raad hen altijd aan om toch een lotje mee te nemen en het thuis aan iemand te vragen. De cruise was lange tijd de hoofdprijs, en ik maakte regelmatig het grapje dat als een klant de cruise won, ik heel braaf zou zijn, mochten ze mij meenemen (lacht).”

“Vriendelijkheid is een begrip dat steeds belangrijker wordt. Het begrip ‘vriendelijkheid’ wordt in mijn zaak hoog in het vaandel gedragen. Ik hecht er veel belang aan. Iedereen moet met een lach ontvangen
worden. In mijn vakgebied is het wat makkelijker om de klant persoonlijk te benaderen, want ik kan een babbeltje doen terwijl ik aan het knippen ben. Ik bied altijd ook een tasje koffie aan, waardoor de klant zich meteen welkom voelt.”

“Mijn zaak bestaat nu 27 jaar en ik doe mijn job nog steeds met evenveel passie en plezier. Heren, dames en kinderen kunnen bij mij hun haar laten verzorgen. Ik brush, knip, kleur en steek haren op.”

“Een goede service is een troef die een KMO of een zelfstandige kan uitspelen, maar hard werken neemt toch de bovenhand. Je moet bereid zijn om heel wat uren te werken en zeker als je, zoals ik, de zaak alleen draaiende moet houden. Je mag ook niet ‘nee’ zeggen tegen je klanten. Brecht is een klein boerendorpje met toch een aantal kapperszaken. Als ik tegen een aantal klanten ‘nee’
zou zeggen, dan ben ik die kwijt. Ik wil elke klant een kans geven om bij mij hun haar te laten doen. En ja, dat kan soms gepaard gaan met langere uren werken.”