Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Athlon Center is de vriendelijkste handelaar van Dendermonde!

Op donderdag 3 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Hotel Royal Astrid te Aalst de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Athlon Center
 
“De award kwam eigenlijk als een leuke verrassing, want we hadden het totaal niet verwacht. We hebben geen extra inspanningen gedaan om verkozen te worden. We hebben de klanten de lotjes meegegeven en uitgelegd wat ze moesten doen. We zijn niet opdringerig geweest, en dat is misschien nog een reden waardoor we de award niet verwacht hadden. Ik ga in de toekomst dus niet echt iets veranderen.”

“Of ik de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar belangrijk vind? Goh, het doet de mensen en andere handelaars er nog eens aan denken dat vriendelijkheid geen geld kost. Als je ergens binnenwandelt, wordt er een sociale band opgebouwd. En vriendelijkheid is daar een belangrijk aspect van. De Lente- en Eindejaarsactie is iets extra voor de klanten. Zelf heb ik weinig tijd om met de acties bezig te zijn, maar de klanten waarderen het wel. Soms hoor ik de klanten zeggen dat als ze de cruise winnen, ze mij graag meenemen.”

“Mijn zaak bestaat bijna 20 jaar en ik ben hoofdzakelijk gespecialiseerd in fitness. Ik probeer mijn klanten te helpen hun trainingsdoel te bereiken en ervoor te zorgen dat ze zich thuisvoelen in het sporten.”

“Ik gebruik Handelsgids eigenlijk nog te weinig, omdat ik momenteel niet veel tijd heb. In de toekomst ga ik toch proberen om er meer gebruik van te maken. Ik heb geen eigen website, daarom gebruik ik Handelsgids. Op die manier komen klanten toch in contact met mij en kunnen ze gemakkelijk alle praktische informatie, zoals openingsuren, vinden. Ik ga echt mijn best doen om er meer aandacht aan te schenken, want het is blijkbaar toch wel belangrijk hé!”