Uitvaartverzorging Remans

Openingsuren

Maandag 22/04 14:00 - 17:00
Dinsdag 16/04 14:00 - 17:00
Woensdag 17/04 14:00 - 17:00
Donderdag 18/04 14:00 - 17:00
Vrijdag 19/04 14:00 - 17:00
Zaterdag 20/04 Gesloten
Zondag 21/04 Gesloten

Info

Wij helpen je voor, tijdens en na de uitvaart

Word je geconfronteerd met een overlijden in je nabije omgeving? Wij staan je bij om alles tot in de puntjes te regelen. We leggen je stap voor stap uit wat er moet gebeuren om alles in orde te brengen en begeleiden je in elke stap. 
 

Voorzorg

Wij helpen je niet alleen met de organisatie van een mooie en gepersonaliseerde uitvaart. In ons uitvaartcentrum ben je ook altijd welkom om samen uitvaartwensen in kaart te brengen tijdens een gesprek. We laten samen een vrijblijvende prijsofferte op maat opstellen. En we nemen de nodige voorzorgen zodat jij en je familie later gerust zijn.
 

DELA Uitvaartzorgplan

Graag geven we je meer informatie over het DELA Uitvaartzorgplan. Hiermee bespaar je je nabestaanden later de kosten en zorgen van je uitvaart. Dit geeft meer gemoedsrust voor jou en voor hen.

Uitvaartzorg

Een overlijden? Wij zijn er voor jou, 24u op 24, 7 dagen op 7. Nadat je ons telefonisch op de hoogte hebt gebracht zorgen wij voor de volgende zaken:

We zorgen voor de ophaling van je overleden dierbare. De aangifte van het overlijden op het gemeentehuis en alles wat daarbij komt kijken worden door ons uitgevoerd.
Het rouwdrukwerk en de rouwadvertenties in de krant, en zowel online als offline, zullen door ons gepubliceerd worden.
Vanzelfsprekend zal je overleden dierbare bij ons in opbaring worden gebracht.
Tot slot organiseren we een mooie en persoonlijke afscheidsceremonie.

Na de uitvaart komt er een consulent nabestaandenzorg langs bij je familie om hen te helpen bij de administratieve, financiële en praktische afhandeling na een overlijden.

 

Nabestaandenzorg

Onze consulenten nabestaandenzorg geven je informatie en advies over het nalatenschap. Ze helpen je bij de aanvraag van het attest van erfopvolging. Ze contacteren financiële instellingen, verzekeringsmaatschappijen, nutsorganisaties, (ver)huurders, abonnementen ... Ook de opvolging bij advies zoals pension, ziekenfonds en kinderbijslag wordt door ons uitgevoerd. Je werkgever, vakbond, boekhouder, fondsen ... zullen worden verwittigd.
 

Historiek

Uitvaartcentrum Remans werd in 1952 opgestart door Alfons Remans.

In 1976 stapte zoon René mee in de zaak en toen zijn vader in 1988 op pensioen ging, nam René Remans samen met zijn echtgenote Simonne Schouteden de zaak over en deden ze al het mogelijke om kwaliteitsvolle uitvaarten te waarborgen in het Genkse.

Na 39 jaar het vak van begrafenisondernemer met liefde uitgeoefend te hebben, gaan René en Simonne op hun beurt op pensioen eind 2015.

Alexandra Mazzarella al jaren actief in de uitvaartsector, nam de fakkel over als nieuwe zaakvoerder.

Ondertussen is Michaël Vos de nieuwe zaakvoerder.
Samen met zijn team zet hij de zaak verder met dezelfde waardering voor het vak en voor de wensen van de overledene en nabestaanden.

 

Vernieuwd modern funerarium

Om nog beter aan de wensen van de nabestaanden te voldoen, hebben wij een nieuw en modern funerarium gebouwd aan de Hoogstraat 83 tegenover de begraafplaats van Genk-Centrum.

Het beschikt over een moderne infrastructuur en een ruime parking en is een rustpunt voor bezoekers en nabestaanden.
Het pand baadt in een huiselijke en warme sfeer zodat nabestaanden er op een serene en intieme wijze afscheid kunnen nemen van hun dierbare.

 

Nieuwe aula

Wij beschikken nu over een aula die 150 zitplaatsen biedt.
Deze is voorzien van de allernieuwste snufjes op gebied van beeld, klank en verlichting waardoor we samen met op maat gemaakte teksten nog meer persoonlijke uitvaarten kunnen bieden.

 

Groetkamers

We beschikken over drie groetkamers waarvan twee 24-uurskamers, die dag en nacht toegankelijk zijn voor de familie zodat ze op elk moment bij hun dierbare kunnen zijn. 

Ligging en routebeschrijving