Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Animalia is de vriendelijkste handelaar van Aarschot! 

Op woensdag 25 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Salon George, te Leuven de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Animalia
 
“Het is voor ons echt fijn om te horen dat mensen waarderen waar wij voor staan. Een persoonlijke aanpak en een ongedwongen sfeer zijn onze prioriteiten. Niet die geforceerde ‘Hallo’ die je vaak in andere winkels krijgt. Wel een echt, gastvrij thuisgevoel, zonder aankoopverplichtingen. Gewoon eens een babbel doen moet kunnen.”

“Voor de acties om Vriendelijkste Handelaar te worden hebben we zoveel mogelijk mensen op de hoogte gebracht van die acties. Veel mensen wilden meteen met het hele gezin hun stem uitbrengen. Omdat we nu verkozen zijn tot Vriendelijkste Handelaar van Aarschot, zijn we niet direct van plan om iets te veranderen. De award bewijst dat we op de goede weg zijn. We zijn nog een relatief jong bedrijf, dus we blijven vooral verder bouwen aan ons klantenbestand en aan ons aanbod.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar is, in mijn ogen, minder belangrijk dan wat de klanten over ons denken. Mond-tot mondreclame is nog steeds het allerbelangrijkste. Al biedt deze verkiezing wel een extra boost. De Lente- en Eindejaarsactie is zowel voor de handelaar als voor de klanten een goede motivatie. Het brengt ons extra publiciteit op en de klanten kunnen iets winnen. Momenteel hebben we zelfs negen winnaars in onze winkel. De meeste klanten brachten wel eerder hun stem uit om ons te helpen en niet zozeer omdat ze een prijs wilden winnen. Wat natuurlijk wel fijn is om te horen. Maar het is, naar de klanten toe, ook leuk dat hun moeite beloond wordt. Eén van onze klanten vroeg zelfs of wij ook mee mochten, als zij de cruise won.”

“Animalia houdt zich voornamelijk bezig met voeding en accessoires voor dieren. Daarnaast kweken we ook handtamme vogels, papegaaien en knaagdieren. We kweken het grootste deel van onze dieren zelf, dus er zijn vaak wachttijden, vooral voor de papegaaien. In de zomer verkopen we ook veel kippen (allemaal van Belgische afkomst). Naast al deze dieren zijn er bij ons ook javabomen te verkrijgen. Gezonde dieren en tevreden mensen komen bij ons op de eerste plaats. Wij hebben ook een boetiekhoek van hondenkleding met merken zoals: mon bonbon , trilly utti brilli en barcelona dogs.”

“Op 4 oktober 2014 zijn we met de zaak gestart. We zijn dus best nog een jong bedrijf. Ik zou op termijn nog graag een beetje uitbreiden met een verdiep hoger in de winkel. Al twijfel ik nog wat het zal worden. Ofwel wordt het een ruimte waar je op afspraak met je hond kleertjes kan komen kopen met een tasje koffie erbij, ofwel wordt het een logeerruimte voor dieren, waarvan de baasjes op reis gaan en hun huisdier (enkel knaagdier of papegaai) dus op pension willen brengen. Er staat nog niets vast.”

“Handelsgids is een goed hulpmiddel om je zaak gemakkelijker op het internet te promoten. Zelfs voor ik startte met de winkel, gebruikte ik Handelsgids al.”