Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Stico heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Lommel!

Op woensdag 17 februari 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Feestzaal Acaciahof, te Overpelt de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016

Interview met Stico
 
“Stico is een zaak in Lommel met een ruim aanbod aan huishoudlinnen, handdoeken, slaapcomfort en ondergoed voor zowel dames, heren als kinderen. De klanten worden altijd vriendelijk begeleid wanneer ze twijfels of een probleem hebben. We zullen steeds proberen om zo goed mogelijk advies te geven. Dat is volgens ons dé extra service die je als KMO of zelfstandige kan bieden. Onze troef is dat we altijd vriendelijk te werk gaan en een goede service bieden. Wanneer een klant een aankoop gedaan heeft en die blijkt nadien niet volledig naar wens, dan kunnen ze komen ruilen. Wat we ook belangrijk vinden is dat de klanten zich goed voelen in onze zaak. We zullen hen nooit het gevoel geven dat ze verplicht zijn om een aankoop te doen. Nee, klanten kunnen langskomen zonder enige verplichtingen te voelen.”

“De award betekent veel voor Stico en voor mezelf. We zijn trots dat we de award voor Vriendelijkste Handelaar van Lommel hebben mogen ontvangen. Het is een aangename verrassing, ook al is dit het tweede jaar op rij. We merken dat de klanten onze zaak appreciëren. De award hebben we natuurlijk op een mooie plaats in de zaak geplaatst, zodat de klanten ervan op de hoogte zijn. En ze merken het ook op en feliciteren ons dan. Zo zeggen ze: “Jullie verdienen het om deze award te krijgen!”. De titel werd via Handelsgids bekend gemaakt op Facebook en dat bracht ook heel wat positieve reacties met zich mee. Heel fijn, echt waar!”

“We hebben geen extra moeite gedaan om tot Vriendelijkste Handelaar van Lommel verkozen te worden. We hebben de lotjes iedere keer meegegeven wanneer de klanten een aankoop deden. De meeste klanten hebben ondertussen het principe van de acties onder de knie, dus we moeten de uitleg niet altijd meer doen. Wanneer de actie nieuw is voor een klant, geven we graag een woordje extra uitleg. Door onze deelname vorig jaar, waren we ervan op de hoogte dat de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar verbonden is aan de Lente- en Eindejaarsactie.”

“De verkiezing is een leuk initiatief omdat je er iets mee kunt winnen. Daarmee bedoel ik dat je zowel materieel als gevoelsmatig kan winnen. Je ontvangt een glazen award, maar ook een beetje het vertrouwen van de mensen. De titel “Vriendelijkste Handelaar van Lommel” is voor nieuwe klanten misschien wel de aanzet om eens langs te komen in onze zaak. Vriendelijk zijn is dan ook een begrip dat in onze zaak steeds van groot belang is. Bij sommige mensen gaat dat vanzelf en bij mij is dat denk ik ook wel het geval (lacht). Vriendelijkheid betekent dat je steeds klaar staat voor de klanten, de klanten ten alle tijden begroet en dat je natuurlijk jezelf bent. Als je jezelf niet bent, dan is de vriendelijkheid niet naturel. En het kost allemaal geen moeite, dus waarom zou je het als handelaar dan niet doen? Ik denk dat als je vriendelijkheid en een goede service kan combineren, je als handelaar goed bezig bent. Dat is wat de klanten tegenwoordig verlangen. Als handelaar is het een doel om naar te streven.”

“Tot slot merken we in de zaak dat de klanten Handelsgids voornamelijk gebruiken voor de openingsuren of voor informatie van onze zaak. Natuurlijk geldt dat ook voor andere handelaars.”