Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Huis Veryser is de vriendelijkste handelaar van Oostende! 

Op vrijdag 4 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Salons Lodewijk Van Male, te Brugge. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Huis Veryser
 
“De award voor Vriendelijkste Handelaar is een echte bekroning van mijn harde werk. De award staat in de zaak op de toonbank! De kader met de quotering heb ik natuurlijk naast de award geplaatst. Op deze manier weten de klanten dat ook. De klanten reageren er heel positief op. Ze zeggen dat ik het echt verdiend heb. Ik heb nochtans geen extra inspanningen gedaan voor de acties zodat ik Vriendelijkste Handelaar kon worden. De klanten hebben dit alles zelf beslist. Ik heb de lotjes met de loginnummers meegegeven en ook telkens de uitleg omtrent de acties gegeven. De klanten waren volledig vrij in wat ze deden. Ik wil mijn klanten zeker niet pushen om op mij te stemmen. Daarom ben ik gewoon mezelf gebleven en de klanten zorgden voor de rest!”

“Ik vind de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar toch redelijk belangrijk. Het is een steun voor de handelaars. Ik vind het een aangename verrassing dat de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar erbij gekomen is. Het is zeker de moeite waard om eens deel te nemen.”

“Wat het begrip vriendelijkheid voor mij betekent? Ik vind dat je als winkelier correct moet zijn naar je klanten toe. Als je iets belooft, dan moet je het ook waarmaken. Als ik niet over een bepaald product beschik, en ik beloof aan mijn klant dat ik ervoor zal zorgen dat hij dat specifiek product van mij krijgt, dan doe ik al het mogelijke om dat product op tijd te krijgen. Dat is pas service! Wanneer klanten langskomen voor een herstelling, en die herstelling is mij niet gelukt, dan zal ik dat eerlijk aan mijn klant melden. Bovendien is je persoonlijkheid als handelaar ook van groot belang. Vriendelijk zijn kan je niet faken. Het moet een beetje spontaan zijn, zodat het gemeend overkomt.”

“De Lente- en Eindejaarsactie vind ik een leuk initiatief. Het is eens iets anders en iets extra in de winkel. Ik merk dat de klanten nog steeds gemotiveerd zijn om deel te nemen, en ze vragen ook effectief naar de lotjes. Ik vind het gewoon een goede actie, er moet zeker geen andere in de plaats komen.”

“Onze zaak bestaat ondertussen al 62 jaar. Onze generatie is hier ongeveer al 32 jaar bezig. Ik heb de zaak van mijn ouders dus overgenomen en ook de zaak in Oostende gelanceerd. Bij ons kan iedereen terecht voor geschenken, decoratie en huishoudartikelen. Mijn specialisatie is het maken van cadeaus. Dat doe ik nog steeds met heel veel plezier.”

“Wat de troeven van een zelfstandige of KMO zijn? Ik vind dat je als winkelier je eigen producten goed moet kennen. Indien je niet voldoende kennis bezit, dan moet je jezelf gaan bijscholen. Je moet de klant altijd een stapje voor zijn door up-to-date te blijven. Het zou niet juist zijn als de klant meer weet over het product dan de winkelier zelf.”

“Handelgids is voor mij een ondersteuning. Het is een platform waardoor ik extra klanten kan aantrekken. Handelsgids is zeker een meerwaarde voor een KMO of zelfstandige. Dat is ook hetgeen dat ik steeds tegen collega’s zeg.”