Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Plantenkwekerij Kris De Backer heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Oosterzele!

Op vrijdag 11 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Feestzaal 't Waaihof, te Kortrijk de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Plantenkwekerij Kris De Backer
 
“Het is altijd een leuke erkenning om zo’n award te mogen ontvangen. De award staat mooi en goed zichtbaar in onze zaak. Ik heb er al heel wat positieve reacties op gekregen. De mensen geven regelmatig aan dat het terecht verdiend is. Voor de acties heb ik niets speciaals gedaan. Ik heb de lotjes aan de klanten meegegeven en ik heb uitgelegd wat ze moesten doen. Daarnaast ben ik
altijd mezelf gebleven. Dat vind ik nog steeds het belangrijkste. De klanten krijgen graag uitleg over iets. Ik probeer bij elke aankoop
voldoende uitleg of tips te geven over het onderhoud van de planten. Wanneer ze zelf binnenspringen voor vragen, zal ik hen zeker met evenveel plezier helpen.”

“Nu we de award gewonnen hebben, gaan we momenteel niet specifiek iets veranderen. Alles loopt goed en we gaan dat zo proberen volhouden. De verkiezing is ook leuk meegenomen voor een kleine zelfstandige. Het zorgt voor een positieve uitstraling van het bedrijf naar de klanten toe. Vriendelijk zijn is een groot onderdeel van die positieve uitstraling. De klanten steeds begroeten wanneer ze binnenkomen en hen bedienen met een glimlach, zijn al goede ideeën om mee te starten. Ik vind het belangrijk om het zo aangenaam mogelijk te maken voor mijn klanten. Wanneer zij een probleem hebben, zal ik steeds proberen om
een oplossing te vinden. Als ik zelf echt geen oplossing vind, dan stuur ik hen door naar een collega die gespecialiseerd is in dat bepaald product.”

“Iedereen kan bij mij terecht voor de Lente-en Eindejaarsactie. Mensen vinden het altijd fijn als ze iets kunnen winnen. Als mijn klanten tevreden zijn, dan ben ik dat ook. Daarnaast zijn ze hier welkom voor alles wat te maken heeft met het aanleggen van hun tuin. Dat houdt voornamelijk planten, bomen, struiken, boddembedekkers etc. in, en natuurlijk al het toebehoren ervan. Tuinaanleg van A tot Z, dat is wat wij doen.”

“Wij zijn eerst begonnen met enkel de tuinaanleg en de boomkwekerij. Dat hebben we 20 jaar gedaan en nu zijn we ondertussen al 10 jaar bezig als kleinhandel en boomkwekerij. Advies over tuinaanleg geef ik altijd, maar zelf tuinen aanleggen doe ik niet meer. Ik merk dat je als kleinhandel het voordeel hebt dat je de klanten beter kan bedienen. In de grotere zaken kunnen de klanten minder gemakkelijk terecht met hun vragen. Bij ons kunnen ze dat wel en worden ze goed begeleid!”

“Ik vind Handelsgids een goed medium, want klanten vinden je zaak op die manier gemakkelijker terug op het internet.”