Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Dream PC heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Stabroek!

Op vrijdag 25 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Huis de Colvenier, te Antwerpen de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Dream Pc
 
“We zijn enorm fier dat we deze award in ontvangst mochten nemen. We hebben de award tentoongesteld in onze etalage. Daar valt dat meteen op. Veel passanten en klanten geven als reactie dat we de award echt verdiend hebben en dat het tof is dat wij Vriendelijkste Handelaar van Stabroek zijn. Die positieve reacties zijn aangenaam. Het motiveert mij om met veel energie
voort te doen.”

“Ik heb niets speciaals gedaan om Vriendelijkste Handelaar van Stabroek te worden. Ik heb de lotjes uitgedeeld aan mijn klanten en daarna hangt het van hen af. Zij moeten mij beoordelen en daarin heb ik hen niet gepushed. Het is niet zo dat ik nu heel mijn aanpak van de zaak ga aanpassen. Op het einde van het jaar zal er wel een verandering gebeuren, dan gaan we onze nieuwe website lanceren. Het principe van de verkiezing, dat klanten hun handelaar kunnen beoordelen, vind ik een tof initiatief. Het is een gemakkelijke manier om extra reclame te maken voor de zaak. De klanten zien de award staan en zijn dan zeker dat ze vriendelijk onthaald zullen worden. Het trekt de klanten dus over de streep om eens langs te komen in de zaak. Ik ervaar deze verkiezing dus zeer positief. De Lente- en Eindejaarsactie is door de klanten geliefd, want ze weten dat ze mooie prijzen kunnen winnen. Als ik de lotjes uitdeel aan mijn klanten, krijg ik regelmatig de reactie: “Ik ga zeker meedoen!”.”

“Vriendelijkheid is een begrip dat in mijn zaak hoog in het vaandel gedragen wordt. Voor mij betekent vriendelijkheid een goede service verlenen zodat de klant steeds tevreden naar huis gaat. Het is eveneens belangrijk om de tijd te nemen bij elke klant. Als de klant zin heeft in een babbel, dan zal er een babbel zijn, zolang de klant maar gelukkig is. Door een babbel te slaan met de
klanten, kan je hen beter en persoonlijker benaderen, wat goed is voor het vertrouwen.”

“Ik ben momenteel al 17 jaar bezig met Dream PC. Iedereen kan bij mij terecht voor herstellingen aan computers of voor camerabewaking. Ik ben voornamelijk gespecialiseerd in specifieke herstellingen van computers. Daarnaast bied ik mijn klanten
steeds een goede prijs aan voor het geleverde materiaal. Dat is een troef die je kan uitspelen als KMO of zelfstandige. Klantgericht te werk gaan en een goede service verlenen zijn alsook troeven die je als handelaar kan toepassen om een succesvolle zaak te creëren.”

“Tot slot is Handelsgids voor mij een opstap naar vindbaar zijn op het internet. Ik koppel mijn Handelsgidspagina aan mijn eigen website, waardoor ik nog meer reclame kan maken.”