Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Bakkerij Claes is de vriendelijkste handelaar van Steenokkerzeel! 

Op woensdag 25 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Salon George, te Leuven de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016



Interview met Bakkerij Claes
 
“De award van Vriendelijkste Handelaar betekent veel voor mij. Het is toch wel een appreciatie van de klanten voor ons harde werk. We hebben niets extra gedaan om verkozen te worden. Natuurlijk hebben we wel onze affiches opgehangen, de lotjes uitgedeeld met de nodige uitleg en ook gezegd dat ze op ons moesten stemmen (lacht). Nu we de award van Vriendelijkste Handelaar
 Steenokkerzeel gewonnen hebben, wil dat niet zeggen dat we onze aanpak gaan veranderen. Nee, we gaan onszelf blijven. De verkiezing zelf vind ik een heel tof initiatief. Ik merk dat de klanten ervan op de hoogte zijn. We hebben de award in de zaak geplaatst en daar krijgen we van de mensen veel hartverwarmende reacties op.”

“De Lente- en Eindejaarsactie wordt zeer goed onthaald in onze zaak. De klanten vragen ernaar zodat we zeker niet vergeten om een lotje te geven. Ze kunnen ten slotte toch kans maken op een mooie cruise, wat hen nog meer motiveert. Door de acties kunnen wij dan extra klanten aantrekken. Andere handelaars kunnen dat doen door hun prijs aan te passen, maar wij kunnen dat niet met onze prijzen dus doen we dat via de acties. Bij ons staat kwaliteit en vriendelijkheid centraal. We willen dat de klanten daarvoor naar ons komen.”

“Al 23 jaar lang baten we Bakkerij Claes uit. We hebben het overgenomen van onze ouders. De zaak zelf bestaat nu 80 jaar. Dat wilt dus zeggen dat we de derde generatie zijn in de zaak. Bij ons kan iedereen terecht voor brood, banket en patisserie. Daarnaast bieden we ook charcuterie en zelfbereid ijs aan. Voor broodpudding ben je bij ons zeker aan het juiste adres. Er zijn nog weinig bakkerijen die goede broodpudding aanbieden en wij maken het altijd zelf.”

“Handelsgids vind ik een heel gemakkelijk platform. Ik gebruik het zelf ook regelmatig om informatie over een bepaalde handelaar op te zoeken, zoals bijvoorbeeld een telefoonnummer, een adres of de openingsuren. Mijn klanten gebruiken Handelsgids voor zowat dezelfde doeleinden.”