Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Kapsalon Antea heeft de 1stee plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Zottegem!

Op vrijdag 11 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Feestzaal 't Waaihof, te Kortrijk de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016



Interview met Kapsalon Antea
 
“Kapsalon Antea in Zottegem bestaat nu al 30 jaar. Bij ons kan iedereen terecht die op zoek is naar een nieuw kapsel. We helpen je graag verder en we zorgen voor een kapsel dat voldoet aan alle behoeftes. Onze specialiteit is het kleuren en knippen. We horen regelmatig dat klanten naar ons worden doorgestuurd onder het motto: “Voor kleuren en knippen moet je bij Kapsalon Antea in Zottegem zijn!”. Daarnaast bieden we ook wat fantasiejuweeltjes aan, die de klanten kunnen bekijken wanneer ze aan het wachten zijn.”

“Een aantal maanden geleden mochten we de award van Vriendelijkste Handelaar van Zottegem ontvangen. Dat was een leuke verrassing en het deed ons team veel deugd. Ons team vindt het plezant en aangenaam dat we deze titel in de wacht konden slepen. De award pronkt in de zaak, waar iedereen het goed kan zien. We krijgen heel veel positieve reacties. De klanten zeggen vaak: “Het klopt wat er op de award staat!”. Dus voor ons is het een erkenning van ons hard werk en onze vriendelijkheid. We merken dat zelfs een aantal klanten het al gezien hadden op het internet.”

“Voor de titel van Vriendelijkste Handelaar hebben we nochtans niets speciaals gedaan. We hebben enkel de lotjes aan de klanten meegegeven met de bijhorende uitleg. Vanaf het moment dat we de lotjes aan de klanten geven, hangt ons lot af van hun beslissing. Zij bepalen wat ze met de lotjes doen. Nu we deze award gewonnen hebben, vind ik dat we onze aanpak juist niet moeten aanpassen. De award is een bevestiging dat we op deze manier moeten voortdoen!”

“De verkiezing die verbonden is aan de Lente- en Eindejaarsactie vind ik een zeer mooi initiatief. Als handelaar is vriendelijkheid belangrijk. Als een KMO of zelfstandige niet vriendelijk is tegen zijn klanten, dan zal er ook geen volk meer komen. Het is van groot belang om naar je klanten te luisteren en om te proberen aan hun behoeftes te voldoen. Je moet de klanten altijd helpen, ook al weet je niet direct een oplossing voor hun probleem. Die service, gecombineerd met vriendelijk zijn en een glimlach, maakt je zaak soms zo verschillend van de andere KMO’s of zelfstandigen.”

“Als KMO of zelfstandige kan je veel verschillende troeven uitspelen. Zoals eerder vermeld denk ik dat vriendelijkheid hier een grote rol in speelt en dat je over voldoende vakkennis moet beschikken. Mij troef is mijn creatief vermogen. Ik probeer steeds mee te evolueren met de trends. Hiervoor heb je wel wat creativiteit nodig en ik volg daarom soms kleine bijscholingen. Op deze manier kunnen we kapsels van vroeger laten evolueren en aanpassen aan de hedendaagse trends. De evolutie in kapsels zorgt ervoor dat ik klanten van verschillende leeftijden heb.”

“Handelsgids is een herkenpunt voor mijn klanten. Als de klanten surfen naar Handelsgids, dan weten ze meteen wat we doen en waar ze ons kunnen terugvinden.”