Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Cartello Cleaning is de vriendelijkste handelaar van Ardooie! 

Op vrijdag 11 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in ‘t Waaihof, te Kortrijk. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Cartello Cleaning
 
“De award van Vriendelijkste Handelaar van Ardooie is voor mij heel speciaal. Ik had het helemaal niet verwacht. Zonder verwachtingen ging ik naar de persvoorstelling. Wanneer ik mijn naam hoorde, was ik uiterst verrast. Het is de kers op de taart voor al het harde werk dat we doen. De award heeft bij mij thuis een mooie plaats gekregen. Al mijn vrienden en familie kunnen die dan bewonderen. Ik heb zelfs een foto van de award op Facebook geplaatst met reacties als “Je hebt dit echt verdiend!” tot gevolg.”

“Ik heb niets speciaals gedaan om Vriendelijkste Handelaar van Ardooie te worden. We zijn gebleven zoals we zijn en we willen dat de klant tevreden is. Het dagelijkse streefdoel. De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar was wel een extra motivatie om ertegenaan te gaan en om ons best te blijven doen. Je moet het allemaal zelf doen om de award als beloning te mogen ontvangen.”

“Vriendelijk zijn is het allerbelangrijkste wanneer je een eigen zaak hebt. Ik ben zelf zeer sociaal, waardoor het makkelijk is om contact te leggen met klanten. De klanten vinden het aangenaam om aangesproken te worden. Daardoor doe je ook weer aan klantenbinding. Ik zeg altijd “Beleefd zijn, kost geen geld”.”

“De klanten vinden het altijd fijn als we de Lente- en Eindejaarsactie aanbieden. Ze kunnen er een mooie prijs mee winnen. Ik plaats dan ook vaak dingen op facebook over de actie, om zo wat extra reclame te maken. De klanten geven daar altijd zeer positieve reacties over.”

“Cartello Cleaning bestaat nu 3 jaar en is ondertussen geëvolueerd tot een schoonmaakbedrijf dat een totaalpakket aanbiedt: van eenvoudige schoonmaak en ruiten wassen tot het schoonmaken van dakgoten, kantoren, fabrieksruimten en werven.”

“De troeven van een zelfstandige of een KMO zijn dat je niet gebonden bent aan een vast uurrooster. Zo kan je de tijd nemen om de klanten op een correcte manier te bedienen. Dan krijgen zij niet het gevoel dat ze slechts een nummer zijn, integendeel. Daarnaast ben je natuurlijk ook je eigen baas. Als zelfstandige neem je zelf beslissingen en heb je meer controle over de service die je aan de klanten biedt.”

“Ik ben zelfstandige en de Handelsgids heeft me hier goed bij geholpen. Het platform is een handige springplank voor klanten om ons te bereiken. Dat is de reden waarom ik vanaf het begin voor Handelsgids heb gekozen. Als klanten iets ingeven op het internet merk je dat handelsgids.be vaker in de zoekresultaten verschijnt.”