Tips voor het onder de aandacht brengen van je nieuwe winkel

Vrijdag 31 maart 2023 09:53 - geschreven door Guus

Als eigenaar van een winkel is het essentieel om je producten of diensten onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Er zijn talloze manieren om dit te doen, maar het is belangrijk om te focussen op strategieën die effectief zijn en passen bij jouw bedrijf en doelgroep. In dit artikel bespreken we enkele manieren om je winkel op de kaart te zetten en meer klanten aan te trekken. Hierin geven we je een aantal handige tips, waarmee je direct aan de slag kunt. Hierbij kun je denken aan promotie  bij bijvoorbeeld het damesvoetbal. Wat je namelijk vaak ziet, is dat veel vrouwen tijdens het voetballen geen sportbeha dragen, wat natuurlijk bepaald verstandig is.

 

Zet social media slim in

Social media natuurlijk vandaag de dag niet meer weg te denken. Niet alleen bij de jeugd, maar ook volwassenen zitten dagelijk meermaals op deze kanalen. Social media is een krachtig hulpmiddel om je winkel onder de aandacht te brengen. Een platform zoals Facebook en Instagram zijn uitstekende kanalen om te communiceren met je doelgroep en je producten of diensten te promoten. Het is belangrijk om consistent te zijn met het plaatsen van berichten en om relevante inhoud te delen die interessant is voor je doelgroep. Òok samenwerkingen met andere partijen doet het altijd goed. Het laten promoten van een sportbeha anita door een voetbalster is hier natuurlijk een goed voorbeeld van. Vooral bij de jeugd zien we dat influencer marketing zoals dit ook wel wordt genoemd, nog altijd ontzettend populair is.

 

Online adverteren

In het verlengde van social media, kun je natuurlijk ook gewoon gaat adverteren op het internet. Het voordeel hiervan is, is dat je op basis van je budget zelf een bepaalde groep mensen kunt bereiken. Online advertenties kun je namelijk op basis van interesses en eventuele website bezoekers samenstellen. Zo weet je precies wie er op je website is geweest en kun je deze mensen nogmaals via een online advertentie laten zien welke producten of diensten ze eerder hebben bekeken. Wel is het belangrijk dat je exact weet waarop je wilt adverteren.

 

Lokale evenementen

Wanneer er binnenkort een groot sportevenement bij jou in de buurt is, dan is het raadzaam om hier met je sportbeha’s te gaan staan. Bij alle sporten waarbij je regelmatig en intensief beweegt, is het als vrouw noodzakelijk een goede en stevige sportbeha te dragen. Doe je dit niet, dan is dat niet alleen ontzettend onprettig voor jezelf, maar zorgt het er ook voor dat het weefsel in je borstel beschadigd kan raken met alle gevolgen van dien. Zorg er dus voor dat je weet waar je doelgroep zich ook offline begeeft, zodat je op basis daarvan de juiste keuzes kunt maken om deel te nemen aan bepaalde evenementen. Sponsoring van een hardloopwedstrijd bijvoorbeeld.

 

Tot slot

Het onder de aandacht brengen van je bedrijf in ontzettend belangrijk. Ondanks het feit dat de online wereld natuurlijk steeds belangrijker wordt, zien we ook dat bepaalde producten en diensten het ook bij offline promotie ontzettend goed doen. Zet daarom in op een combinatie van beide en zorg dat de mensen niet meer om jouw merk, product of dienst heen kunnen.