Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Carswash Wildmeersch heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Oostkamp!

Op vrijdag 4 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Salons Lodewijk Van Male, te Brugge de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview Carwash Wildemeersch
 
“Het ontvangen van deze award is een bevestiging dat we goed bezig zijn. We zijn een jaar en een half geleden helemaal vernieuwd op het vlak van auto’s wassen. Zo’n veranderingen in een zaak kunnen redelijk ingrijpend zijn, en dan toont deze award dat die veranderingen toch goed geweest zijn.” 

“We hebben niets speciaals gedaan om Vriendelijkste Handelaar van Oostkamp te worden. We hebben steeds de lotjes aan onze klanten uitgedeeld, zodat ze zeker konden deelnemen. In de nabije toekomst gaan we geen grote zaken meer veranderen. We hebben opgemerkt dat kleine veranderingen grote gevolgen kunnen hebben. We willen de klanten altijd beter kunnen bedienen. Zo hebben we bijvoorbeeld een koffieautomaat geplaatst in de wachtzaal, zodat de klanten van een warme kop koffie kunnen genieten
tijdens het wachten. Binnenkort bieden we via onze website ook een nieuwe optie aan, zodat de klanten kunnen nagaan hoe lang hun abonnement nog loopt. Dat zijn kleine veranderingen die we doorvoeren en die blijkbaar toch in de smaak vallen.”
 “De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar vind ik wel belangrijk omdat je als zaak niet stil staat bij de vraag: ‘Ben ik al dan niet vriendelijk?’. En de verkiezing geeft me dan wel een goed gevoel, want het geeft aan dat wij vriendelijk zijn. Super toch!”

“De Lente- en Eindejaarsactie is een extraatje die ik aan alle klanten kan aanbieden. De klanten vragen zelf soms of er nog extra loginnummers zijn om toch nog eens te kunnen deelnemen. Onze zaak bestaat sinds 1980. Ikzelf sta momenteel al 19 jaar in de zaak. Van die negentien jaar ben ik al dertien jaar zaakvoerder. Ik heb de zaak van mijn ouders overgenomen en wij amuseren ons nog elke dag. Bij ons is de carwash onze hoofdactiviteit. Daarnaast willen we de klanten bedienen door de binnen- en buitenkant van de wagen schoon te maken.

“Handelsgids heeft mij doen inzien dat de klanten zeer belangrijk zijn, en dat het goed is om hen eens iets extra aan te bieden. We beseffen dat klanten tegenwoordig ook meer vragen en verwachten. In onze zaak proberen wij hun behoeftes steeds, zo goed mogelijk, in te vullen.”