Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Coiffure Karo is de vriendelijkste handelaar van Alveringem! 

Op woensdag 2 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Feestzaal Sint-Jan, te Diksmuide. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016

Interview met Coiffure Karo
 
“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar is een waardevolle erkenning die ik van mijn klanten krijg. Het betekent dat mijn klanten vinden dat ik goed bezig ben. Ik probeer mijn klanten altijd zo goed mogelijk te helpen en dat zal ik ook altijd blijven doen. Die attitude vind ik belangrijk om een goede relatie met de klanten te onderhouden. Ik slaag regelmatig wel een babbeltje met mijn klanten. Als ik merk dat ze graag eens ergens over willen praten dan bied ik een luisterend oor aan. Een tasje koffie erbij en het is weer uiterst gezellig. De kinderen krijgen dan een lolly als ze flink zijn geweest.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar betekent veel voor mij, want het geeft aan wat de klanten van mij denken. Ook omdat het anoniem is, voelt de klant zich meer geneigd om zijn of haar persoonlijke mening te geven. Negatieve feedback is zeker welkom, dan kom ik zaken te weten waar ik uit kan leren.”

“Daarnaast vind ik de Lente- en Eindejaarsactie een tof initiatief. Het is een extra stimulans om punten te geven aan de handelaar, want als klant win je zelf ook iets. Vorig jaar heeft één van mijn klanten gewonnen. Dat stimuleert mijn andere klanten om mee te doen. Als ik de lotjes geef dan antwoorden ze dikwijls dat ze niet meedoen, ‘want ze winnen toch nooit iets’. Maar af en toe kan je dus toch eens geluk hebben!”

“Ik heb mijn eigen kapperszaak nu 18 jaar. Mannen, vrouwen en kinderen zijn allemaal welkom! Voordien heb ik nog enkele jaren in andere kapsalons gewerkt. Op donderdag ben ik altijd laat open, tot 22 uur. De klanten waarderen dat ook echt. ‘Een resultaat dat voldoet aan de verwachtingen, levensstijl, persoonlijkheid en verlangens van de klant’, is iets waar ik naar streef! Ik vind het een troef om voor elke klant een scherpe prijs te stellen zodat er zeker een gezonde balans is tussen kwaliteit en kwantiteit. De klant moet tevreden zijn. Dat is het belangrijkste.”

“De dag van vandaag is aanwezig zijn en gevonden worden op het internet heel belangrijk. Handelsgids is dan ook een goede vorm van publiciteit voor mijn zaak. Mijn klanten vinden er gemakkelijk alle informatie over mijn zaak, en ik merk dat ze Handelsgids ook wel degelijk kennen en gebruiken.”