Tips die uw website beter laten scoren

Net geïnvesteerd in een nieuwe website en is het een pareltje? Mooi zo, maar je moet natuurlijk wel mensen naar je website 'trekken' en scoren. Bezoekers op je website moeten ook effectief klant worden, daar draait je investering immers om. De conversie verhogen op je website is niet zo heel moeilijk en met een aantal kleine ingrepen, kun je al hele mooie resultaten boeken. Wij geven je alvast 7 tips mee om het rendement van je website op te trekken.

Maak hem snel en eenvoudig: geen die sliders en beeldencarrousels
Er was een tijd dat iedereen een flitsende slider of een carrousel op zijn website moest hebben, maar geloof ons als we zeggen dat dit een ramp is voor je conversie. Het mag je website dan misschien iets minder statisch en saai maken, bezoekers blijken er wel door af te haken. Geen interesse, geen verkoop! Heel wat onderzoeken tonen aan dat sliders leiden tot minder kliks en dus ook minder omzet. Verschillen van meer dan 50% zijn gemeten. Ga jij het risico nemen?

Open sterk
Bezoekers komen naar je site omdat ze interesse hebben in je producten of dienstverlening. Zorg dan ook dat je daar stevig mee uitpakt! Sfeerfoto’s zijn leuk en achtergrondinfo ook, maar ze hoeven niet per definitie prominent in beeld. Val je bezoekers niet te lang lastig met grote visuals, ze zijn op zoek naar informatie! Je echte inhoud moet prominent in de kijker gezet worden, al de rest is eigenlijk minder belangrijk. Geef je websitebezoekers waarvoor ze komen en dat liefst zo snel mogelijk.

Leer van je gebruikers
Je mag dan wel denken te weten hoe je bezoekers met je site omgaan, maar ben je daar wel zeker van? Ondertussen zijn er heel wat interessante tools die je inzicht geven in wat je bezoekers doen op je site. Hotjar is daar maar één voorbeeldje van. Ook een online vragenlijstje kan heel wat zaken verhelderen, maar ook offline kan je aan een heleboel informatie komen. Hoe meer je van je gebruikers weet, hoe beter je de inhoud van je website op hen kan afstemmen. Bij Handelsgids helpen we je daar trouwens graag mee.

Zet mensen aan tot actie
Aantrekkelijke, maar geloofwaardige slogans en voldoende call-to-actions, ze dragen bij tot het succes. Je moet je klanten aanzetten tot actie, anders verdwijnen ze naar een collega/concurrent die hen wel aanspreekt. Goede call-to-actions motiveren gebruikers om verder te gaan in het aankoopproces.

Testen is goud
Wat werkt en wat niet, daar kom je vaak alleen achter door te testen. Pas telkens één aspect van je site aan en monitor het resultaat. Zo merk je onmiddellijk of, en welke ingrepen werken. Ja, het zal je wat tijd kosten, maar je investeert in de verdere bloei van je zaak. Doe het stuk voor stuk, anders weet je nog niet welke ingreep nu tot het betere resultaat heeft geleid.

Vergeet je webteksten en content niet
Een nieuwe site is mooi, maar verlies goed geschreven webteksten niet uit het oog. Mensen zijn op zoek naar informatie, maar willen deze wel op een aantrekkelijke manier voorgeschoteld krijgen. Goede webteksten dragen bij aan je SEO en brengen je dus ook naar een hogere positie in Google. Bovendien geven ze je bezoeker en goed gevoel, zetten ze aan tot actie en geven ze dus een meerwaarde aan je website. Kijk niet alleen naar de techniek, maar verlies de content niet uit het oog.

Meer weten?
Wil je meer informatie over hoe je je website beter kan laten scoren? Bij Handelsgids weten we hoe je potentiële klanten naar je website lokt en vervolgens ook verkoopt. Meld uw zaak vandaag nog gratis aan.

 

Betere scoren met uw zaak in Google? - Meld hier uw zaak gratis aan