Ja, ja, we hadden iets te vieren bij Handelsgids.be. De binnendienst, en in hoofdzaak onze hoofd marketeer Bart Schraepen, heeft een order binnengerijfd van eventjes 72.000 euro. En waarmee heeft hij dat gedaan? Met linkbuilding...

 

Onze SEO-specialist, Geert Clerx, zorgt via een uitgekiende SEO-strategie ervoor dat de klanten van Handelsgids, en de website van Handelsgids.be zelf, goed scoren en een hoge positie behalen in de zoekresultaten bij Google. Hierdoor is het interessant voor andere websites om een link te krijgen vanaf Handelsgids, om zo een deeltje van die autoriteit af te laten stralen. Een link krijgen van een kwalitatieve websites is dus een heel goede zaak om beter te scoren in Google. Wanneer je dit voor jouw website doet, doe je aan linkbuilding.

 

Concreet komt de Google-crawler via de link vanaf Handelsgids uit op de pagina die gelinkt wordt en zal van daaruit dan je hele website scannen. Een link vanaf Handelsgids heeft dus 2 voordelen: als belangrijk gezien worden en een Google-bot die frequenter heel je website zal scannen. 

 

Het belang om een link vanaf de Handelsgids te krijgen is ook de Nederlanders niet ontgaan. De order van 72.000 euro is dan ook maar weer eens het bewijs dat Nederlanders op gebied van online marketing verder staan als wij Belgen. Zij kochten immers een heel pakket linken aan om websites van hun klanten hoger te laten scoren. Ook in andere landen hebben we al meerdere link deals met belangrijke bedrijven die in België voet aan grond willen krijgen. 

 

We vierden deze mooie deal met een glaasje bubbels.

 

Heb je reeds een eigen website en wil jij ook op beter in Google scoren op bepaalde zoekwoorden? Mail naar marketing@handelsgids.be voor meer info over linkbuilding en hoe wij jouw hiermee kunnen helpen.