6 tips om ook van jouw marketing een succes te maken

Wil je scoren met je marketing? Dat kan, meer nog je kan je kansen op succes aardig verhogen. Volg de onderstaande tips en merk hoe je zaak een stevige boost krijgt. Marketing is helemaal geen tovenarij!

1. Breng je buyer’s journey in kaart
Ok, het is een moeilijk woord, maar eigenlijk bedoelen we gewoon: zorg dat je weet wie je klanten zijn en welk traject ze afleggen voor ze bij jou kopen. Dit kan zowel on- als offline zijn. Ga in gesprek met klanten en niet-klanten en vraag ze waarom ze al dan niet voor je kiezen. Wees niet bang voor de feedback. Enkel op deze manier kan je aan je mindere punten werken. Probeer te begrijpen welke stappen je klanten doorlopen voor ze klant worden en speel hierop in.

2. Richt je op URB’s
Sorry weer een term, maar een eenvoudige. Richt je in je communicatie op de redenen waarom klanten kopen. Probeer te denken als de klant of praat met hen, enkel zo kom je te weten wat de redenen zijn waarom ze bij je kopen. Vervolgens kan je zorgen dat je hier nog beter in wordt en dit in de verf zetten. Bovendien kom je zo te weten wat je onderscheidt van de concurrentie. De pluspunten van je product of dienst zijn enkel relevant, als de klant ze belangrijk vindt. Bij Handelsgids achterhalen we dit door de verkiezing van de Vriendelijkste Handelaar te organiseren. Uw klanten geven immers een score voor de vriendelijkheid maar geven ook reviews over uw zaak. Zo krijg je gratis feedback van uw klanten!

3. Stop met te denken in budgetten
Een al te strikt en vast marketingbudget is nefast voor je business. Kijk eerder naar wat je marketing onderaan de streep oplevert. Duur of goedkoop is immers relatief, de vraag is wat de return is. Maak heldere doelstellingen op en evalueer op die basis.

4. Vergeet je bestaande klanten niet
Nieuwe klanten werven is nodig, maar vaak kruipt alle budget daarin en schiet er weinig over om de bestaande klanten in de bloemetjes te zetten. Bekijk eens of je je huidige klanten niet meer kan verkopen of andere producten die er perfect bij aansluiten. Maak van je klanten ambassadeurs door ze leuke extraatjes te geven.

5. Zorg dat je site in topconditie is
Als je weet dat je klanten zich vaak eerst online informeren, zorg je er maar beter voor dat je site snel, gebruiksvriendelijk en up-to-date is. Laat eens een technische audit uitvoeren en laat je adviseren door professionals. Een performante site kan je veel geld opleveren. Besteed ook zeker aandacht aan de inhoud van je website. Dit is niet enkel belangrijk voor de klant, maar ook voor je ranking in Google. Bij Handelsgids zorgen ze reeds voor alle technishe aspecten. U moet enkel voor de inhoud zorgen. Zo kan u nieuwe klanten informeren over uw producten en diensten.

6. Gebruik je data
Ja, zelfs als kleine zelfstandige zit je op een berg data. Gebruik je je data over klanten goed, dan kan je sowieso een voorsprong nemen. Als je je data op orde hebt, dan kun je verstandige beslissingen nemen.

Meer info over de Vriendelijkste Handelaar

 

 

 

 

 


7 tips om meer bezoekers naar je website te lokken

Je hebt geïnvesteerd in je website en nu maar wachten tot de bezoekers toestromen? Nee, zo werkt het natuurlijk niet! Je zal toch echt wel een publiek moeten opbouwen, nieuwe klanten aantrekken en bezoekers overtuigen. Hoe je dat doet? Daar hebben we bij Handelsgids gelukkig wel een aantal tips voor. Wij geven je er alvast 7 mee. Tips waarmee je onmiddellijk aan de slag kan en die geen fortuin hoeven te kosten.

Tip 1: Gebruik je mailinglist
Heb je al een nieuwsbrief of een klantenbestand met e-mailadressen? Mooi, dan kun je van daaruit vertrekken. Een nieuwsbrief is perfect om je nieuwe website aan te kondigen. Trouwens zorg er ook voor dat je op je website adressen verzamelt, daar kan je dan achteraf ook weer commercieel mee aan de slag. Met Handelsgids kan je zowel e-mailadressen verzamelen als mailings sturen.

Tip 2: Zorg voor ijzersterke content
Zonder goede, nuttige en waardevolle content is je site nutteloos. Informeer, inspireer en toon de mogelijkheden van je bedrijf, je product of dienstverlening. Enkel zo keren bezoekers terug en ervaren ze de meerwaarde van je website. Waardevolle content is trouwens niet enkel goed voor de bezoekers, ook Google houdt ervan. Ijzersterke content die relevant is brengt je website hoger in de zoekmachines. Zorg er in elk geval voor dat je tekst ook vlot leesbaar is. Zorg voor voldoende titels en witruimte.

Tip 3: Zet je e-mailhandtekening in
Al eens geteld hoeveel e-mails je nog altijd stuurt? Waarom zou je je e-mailhandtekening niet voor je aan het werk zetten? Verwijs hierin zeker naar je nieuwe website. Het kost amper tijd. Heb je ook nog medewerkers, laat hen dan hetzelfde doen. Een krachtige slogan kan helpen om bij te blijven. Vergeet natuurlijk ook je drukwerk niet van de URL naar je website te voorzien!

Tip 4: Profileer jezelf als een expert
Ben je echt een kei in je vak? Waarom zou je je kennis dan niet delen? Ok het kost wat tijd, maar als het geweten is dat jij dé referentie bent in je vakgebied, reken dan maar dat mensen op zoek gaan naar je website. Zorg dat je actief bent op LinkedIn, reageer op artikels van anderen en help anderen bij het oplossen van hun problemen. Voor je het weet beschik je over een online reputatie die ook je website geen windeieren zal leggen.

Tip 5: Ga aan de slag met Google Adwords
SEA zorgt ervoor dat je betalend verkeer naar je website trekt. Zonder ervoor te betalen wordt het steeds moeilijker om op de eerste pagina van de zoekmachines te verschijnen.

Google is veruit de grootste zoekmachine, dus je kan niet om Google Adwords heen. Zorg wel voor een professionele ondersteuning of je betaalt je blauw voor bitter weinig resultaat. Ook het kopen van advertentieruimte op andere sites met veel verkeer is een goede investering. Bij Handelsgids kan dit tegen erg scherpe prijzen.

Tip 6: Wees actief op de social media
Social media zijn uitstekend geschikt om verkeer te genereren naar je website. Pak uit met leuke wedstrijden op Facebook, lanceer promoties of geef eens een knotsgekke korting. Zorg er wel voor dat ze steeds moeten doorklikken naar je site. Daar zit immers jouw winst en kun  je ze in je eigen omgeven verder overtuigen.

Tip 7: Zorg dat je website snel en responsive is
Is je website nog niet aangepast aan de smartphone, breng dit dan maar als eerste in orde. Meer en meer bezoekers gebruiken immers hun smartphone om jouw site te bezoeken. Komt deze niet goed door, dan ben je ze onherroepelijk kwijt. De snelheid van je site is een ander belangrijk punt. We hebben met zijn allen zoveel te doen en er komen zoveel prikkels, dat we echt geen tijd hebben om lang op het laden van een website te wachten. Een snelle laadtijd en een website die op alle devices vlot te lezen valt is écht noodzakelijk.

Staat uw zaak nog niet op Handelsgids?
Dit heeft  een gunstig effect op uw naambekendheid maar ook voor uw eigen website is dit een meerwaarde. Ontvang meer bezoekers dankzij Handelsgids.be

Meld uw zaak hier gratis aan

 

 

 

 

 


6 Facebookfabels die helemaal niet kloppen

Hoewel Facebook tegenwoordig een iets ouder publiek aanspreekt dan enkele jaren terug, is het nog altijd een belangrijk kanaal om je zaak te promoten. Over Facebook doen er echter de wildste geruchten en fabels de ronde. Wij geven jullie alvast 6 hardnekkige Facebookfabels mee en vertellen je de waarheid.

1. Koop likes en volgers voor je pagina

Ben je net begonnen, dan staat daar bij het aantal volgers natuurlijk een 0 te blinken. Het is mogelijk om bij bedrijven likes te kopen, maar daar laat je je maar beter niet aan vangen. Deze likes zijn nooit kwalitatief en heel vaak gaat het zelfs om valse Facebook-accounts. Zo’n likes kunnen er zelfs voor zorgen dat je pagina minder wordt getoond! De gekochte likes reageren immers nooit op je pagina, je engagement ligt laag en Facebook toont je pagina dus minder. Stop je geld beter in goede content, leuke wedstrijden en mooie beelden.

2. Hoe langer mijn video, hoe beter

Video scoort op Facebook, maar je moet er natuurlijk geen langspeelfilm opzetten. Nog geen tien procent van de video’s die langer dan een minuut duren worden uitgekeken. Nog een gouden tip? Zet de belangrijkste info helemaal vooraan! Probeer mensen ook te triggeren om het hele filmpje uit te kijken. Ga zelf eens na hoe lang je je aandacht nog bij een filmpje kan houden…

3. Let op het geluid van je video

Er worden best wel wat videofilmpjes zonder geluid bekeken, maar dat wil niet zeggen dat je er geen aandacht aan moet besteden. Video’s met geluid worden over het algemeen beter bekeken.

4. Heel veel posten is altijd goed

Het is niet omdat je heel veel berichten op je Facebook tijdlijn post dat je ook goed bezig bent. Integendeel, de geïnteresseerden zouden weleens kunnen afhaken en het engagement zal sowieso dalen. Zeker als je maar een klein aantal likes scoort, dan kan je maar beter niet teveel posten. Probeer kwalitatieve content te brengen, denk twee keer na voor je iets op Facebook gooit en zorg dat je je volgers boeit.

5. Er bestaat een toverformule die succes garandeert

Misschien moeten we je van een illusie afhelpen, maar er is geen magische toverformule die voor instant succes zorgt op Facebook. Natuurlijk zijn er wel een aantal zaken die je kans op slagen serieus verhogen, maar mensen die je onmiddellijk gouden bergen beloven bekijk je maar beter met argwaan.

6. Eens je volger binnen is blijft deze

Jammer dat we het moeten zeggen, maar zonder leuke, interessante content haken volgers af. Ga de interactie met je volgers aan. Reageer wanneer ze je een bericht sturen of een reactie plaatsen, zelfs al is het een klacht. Dit is de perfecte mogelijkheid om een klant voor het leven te winnen. Volgers binnenhalen heeft geen enkel nut, als je er dan niet naar omkijkt. Dan kost het enkel budget en tijd.

Meer weten over Facebook?

Wil je meer weten over hoe je Facebook succesvol kan inzetten voor jouw zaak? Contacteer ons en één van onze Handelsgids specialisten vertelt je er alles over. Mailen kan naar marketing@handelsgids.be

 

 

 

 

 


Waarom een klantenkaart voor meerwaarde zorgt

Nieuwe klanten werven is natuurlijk zeer belangrijk, maar de bestaande klanten pamperen en zorgen dat ze blijven is misschien nog wel essentiëler. Naast een doorgedreven klantvriendelijkheid kan ook een klantenkaart een meerwaarde scheppen. Wij bekijken even wat de voordelen en troeven van een klantenkaart zijn.

Waarom een klantenkaart?

Een klantenkaart zorgt ervoor dat klanten sneller terugkomen. Uit onderzoek dat blijkt dat 82,4% van de klanten sneller teruggaat naar een winkel met een klantenkaart. 57,4% van de bevraagde mensen gebruikt een klantenkaart om geld te besparen, terwijl 57,8% sneller naar de winkel komt als er exclusieve voordelen aan zijn verbonden. Een digitale applicatie wordt maar liefst 59% sneller gebruikt. Een klantenkaart hoeft immers al lang niet meer die traditionele kaart te zijn…

7 tips bij het invoeren van een klantenkaart

Er zijn heel wat systemen, van super traditioneel tot innoverend. Wij geven je alvast 7 gouden tips mee, waardoor je ook van jouw loyaliteitsprogramma een succes kan maken.

1. Punten sparen
Mensen sparen nog altijd het liefste punten. Een beloning na aan aantal bezoekjes of aankopen werkt nog altijd. Hoe gemakkelijker de klant kan sparen, hoe sneller deze terugkomt.

2. Geen punten, ga dan voor status
Overweeg je je loyaliteitsprogramma zonder punten aan te pakken, dan kan ook een bepaalde VIP-status werken. Bijzondere of exclusieve aanbiedingen blijken in de praktijk ook zeer goed te werken. Heel wat mensen vinden status nog heel belangrijk en met dit systeem speel je daar perfect op in.

3. Een voordeelkaart
Een voordeelkaart waarbij een klant bijvoorbeeld 10 beurten koopt, maar er voor slechts 9 hoeft te betalen, is ook een optie. Het grote voordeel hierbij is dat je het geld al op voorhand in kas hebt. De korting of het voordeel moeten wel groot genoeg zijn om dit systeem te doen slagen, anders kijken consumenten liever de kat uit de boom.

4. Partnership met andere bedrijven
Wil je meerwaarde scheppen? Bekijk dan mogelijke samenwerking met andere bedrijven. Er zijn trouwens tal van loyaliteitssystemen waar je op kan intekenen, waarbij je klantenkaart bij verschillende handelaars geldig is. Zo hoef je zelf het warm water niet uit te vinden of de administratie bij te houden. Een combinatie van aanvullende diensten werkt het best. Voor één bedrag samen met een collega een pakketje aanbieden, waarbij de klant voordeel doet, is bijvoorbeeld een mogelijkheid.

5. Geef af en toe een attentie
Klanten worden graag verrast. Ook al heb je een klantenkaart - waardoor je trouwens als het goed is, je over heel wat gegevens over de klant beschikt - verras de klant toch geregeld met een onaangekondigde attentie.

6. Ga voor digitaal
Digitaal is het nieuwe normaal. Een digitaal systeem zorgt er niet enkel voor dat je heel wat data van je klanten kan verzamelen, je kan er vervolgens ook op maat mee gaan werken. Deze data zijn perfect voor persoonlijke aanbiedingen en e-mailings. Tegenwoordig zijn er heel wat apps die heel wat mogelijkheden bieden. Als je voor een fysieke klantenkaart gaat, die je nog effectief afgeeft, zorg er dan voor dat deze een leuke uitstraling heeft die bij je bedrijf past.

7. Houd het simpel
Als het gebruik van de klantenkaart te complex is, dan ga je er weinig meerwaarde uit halen. Leg het concept duidelijk uit, maak het niet te moeilijk en communiceer er geregeld over. Je zal merken dat je verkopen stijgen en je klanten steeds meer terugkomen.

 

 

 

 

 


De 6 belangrijkste online marketingtrends van 2018

Online marketing valt niet meer weg te denken uit je marketingstrategie. Ook als handelaar of kmo houd je er maar beter rekening mee. Bij Handelsgids houden we de vinger aan de pols en schotelen we je de 6 belangrijkste online marketingtrends van 2018 voor. Doe er je voordeel mee!
 

1. Personaliseer
Word jij graag anoniem of als een nummer bedient? We krijgen allemaal een massa aan communicatie, dus je boodschap personaliseren en content op maat is wel het minste wat je moet doen om nog op te vallen. Lever informatie waar je klanten of prospects écht wat aan hebben. Een nieuwsbrief? Spreek de klant aan met zijn voornaam en geef hem/haar info op maat en je succes zal veel groter zijn.
 

2. Video
Ben je al actief op Facebook en/of ander social media? Mooi, maar weet dat je ondertussen tekort schiet met enkel woord en beeld: video, dat moet je hebben. De verwachtingen zijn dat maar liefst 80% van de social media content volgend jaar video zal zijn. Heb je al een filmpje over je zaak, je medewerkers, je productieproces of ander leuks? Nu beginnen, het hoeft niet super professioneel te zijn of een fortuin te kosten.
 

3. Content die verdwijnt
Al van Snapchat gehoord? Het typische aan dit kanaal is dat de foto’s en boodschappen na het bekijken of maximaal 24 uur later verdwijnen. Ideaal om je boodschap exclusief te maken en aan te zetten tot snelle actie. Je zou dus zomaar een aanbieding via Snapchat kunnen doen, die maar 24 uur geldig is. Stories op Instagram en Facebook zijn hier een variant op. Mensen moeten er zelf op klikken, zo weet je dus meteen wie interesse heeft.
 

4. Locatie gebaseerde marketing
Passanten die als ze je winkel voorbij wandelen een berichtje krijgen met een aanbieding van je winkel op hun smartphone? Het kan! Je communiceert zo op het juiste moment naar de juiste doelgroep. Heel wat bedrijven zijn al op deze markt gesprongen en informeer je maar eens naar de mogelijkheden voor jouw zaak.
 

5. Micro-influencers
Het ene product leent zich er al beter toe dan het andere, maar de wereld is aan de influencers. Authenticiteit staat centraal en merken kiezen steeds meer voor micro-influencers, die op kleine schaal anderen kunnen beïnvloeden. Voor jou kan dit een heavy user zijn, een zakelijke klant met een goede reputatie, of nog iemand anders. Zolang ze maar op een spontane manier over je merk communiceren, effectief achter je merk staan en ze geloofwaardig zijn.
 

6. Direct klantencontact
Dit kan natuurlijk face to face zijn, maar dat hoeft niet. Ook via Whatsapp, Messenger of een chatbot op je website, kun je rechtstreeks communiceren met je klanten. Klanten verwachten nu eenmaal dat je snel op hun vragen kunt antwoorden en met een persoonlijke dienstverlening maak je nog steeds het verschil.

Profiteer van deze tips. Kan je wat ondersteuning gebruiken? We staan bij Handelsgids voor je klaar om je mee op weg te helpen! 

Meer info? Mail marketing@handelsgids.be

 

 

 

 

 


 

7 tips die onontbeerlijk zijn voor een goede klantenservice

Als zelfstandige weet je ongetwijfeld hoe belangrijke een goede klantenservice is. Natuurlijk moet je op je strepen staan als je gelijk hebt en hoef je niet altijd aan klanten toe te geven, maar een doorgedreven klantvriendelijkheid draagt ongetwijfeld bij aan het succes van je zaak. Wij geven je een aantal tips mee waarmee klantvriendelijke bedrijven zich onderscheiden.


Zorg voor een onvergetelijke customer experience

Je klanten een geweldige ervaring geven, daar draait het om. De customer experience is essentieel. Er is zoveel keuze dat klanten bewust voor je moeten kiezen en keer op keer terugkomen. Zeker nu klanten hun slechte ervaringen in geen tijd op de sociale media kunnen delen, zorg je er maar beter voor dat je service op punt staat. Hieronder vind je alvast 7 tips, gebruikt door de beste customer service teams ter wereld en ja, daar kan ook jij misschien nog wat van leren.


Dit zijn de 7 tips van customer service teams

  1. Zorg dat je je klanten bij naam kent
    Een persoonlijke aanpak en een verregaande klantenkennis zorgen ervoor dat je klant zich gewaardeerd en begrepen voelt. Noem je klant bij naam en deze voelt zich alvast geen nummer. Wetenschappelijke studies tonen aan dat bepaalde hersengebieden oplichten bij het horen van onze naam, we vinden het fantastisch.
     
  2. Laat geen problemen sluimeren
    We hebben vaak de neiging om problemen en klachten voor ons uit te schuiven, maar dat is het slechtste wat we kunnen doen. Door de sociale media verwachten klanten nog sneller een oplossing of toch op zijn minst een antwoord. Herstel je snel je fout dan blijft 95% van de mensen die klagen gewoon klant.
     
  3. Zorg dat je je producten kent
    Klanten zijn door het internet tegenwoordig steeds beter geïnformeerd. Je producten en diensten door en door kennen is dan ook essentieel. Kennis is macht en zo hoef je je nooit te laten overbluffen.
     
  4. Forceer niet
    Klanten zijn pas rijp om te kopen, wanneer ze er zelf klaar voor zijn. Forceren heeft geen enkele zin. Je leidt je klant naar oplossingen in plaats van ze door hun strot te duwen. Door een verhaal te vertellen en af en toe een herkenbare situatie in te spelen, neem je klanten mee in je verhaal en overtuigen ze zichzelf. Gezamenlijke interesses kunnen zeker en vast helpen.
     
  5. Doe aan nazorg
    Je job stopt niet op het moment dat je je product of dienst aan de man hebt gebracht. Nazorg is minstens even belangrijk als je je klanten aan je wil binden.
     
  6. Zorg voor een extraatje
    Een extraatje na de verkoop of een opgelost probleem brengt je klant in de zevende hemel. Als een klant zich bijzonder voelt, dan heb je er eentje voor het leven. Natuurlijk is een persoonlijk presentje op maat het sterkst. Je klant verrassen is de ideale manier om je klant te binden. En nee, dat hoeft geen stukken van mensen te kosten. 
     
  7. Vraag geregeld om feedback 
    Je mag dan wel denken dat je goed bezig bent, maar het belangrijkste punt is: vinden je klanten dat ook? Vraag geregeld om feedback, luister en trek er de juiste conclusies uit. Met het concept van de Vriendelijkste Handelaar speelt Handelsgids in op deze gouden regel. Uw klanten kunnen feedback geven over uw zaak. Ook de vriendelijkheid staat hier op de eerste plaats. De handelaars die het beste scoren maken kans om de Vriendelijkste handelaar van de gemeente te worden

Ps. Met het concept van de Vriendelijkste Handelaar speelt Handelsgids in op deze gouden regel. Uw klanten kunnen feedback geven over uw zaak. Ook de vriendelijkheid staat hier op de eerste plaats. De handelaars die het beste scoren maken kans om de Vriendelijkste handelaar van de gemeente te worden

Doe mee met de Vriendelijkste Handelaar

 

 

 

 

 


 

Moet ik influencers inzetten om mijn bedrijf/product te promoten? 
Influencer marketing is hot. Iedereen lijkt wel te bloggen of te vloggen en heel wat merken worden door (vaak jongeren) gepromoot op de social media. Kunnen die influencers ook jouw winkel/merk/dienstverlening helpen door te posten op Instagram, Facebook en andere kanalen? Het antwoord is genuanceerd, maar als je het goed aanpakt ongetwijfeld wel. 
 

Wat is influencer marketing? 
Influencer marketing is het inzetten van invloedrijke personen om je doelgroep zo gericht mogelijk te bereiken. An sich niets nieuws onder de zon. Bekende Vlamingen doen dit eigenlijk al jaren, alleen zijn de kanalen (social media) en de beïnvloeders (bloggers, vloggers, …) nu anders. Iedereen kan tegenwoordig een influencer zijn en het komt vaak oprechter over. De consument kan zich immers veel beter identificeren met de persoon die communiceert via de social media. 
 

Waarom samenwerken met influencers interessant kan zijn
Er zijn een aantal goede redenen waarom je kan samenwerken met influencers, maar net zoals bij alle publiciteit, verwacht er geen mirakels van. Wij geven alvast mee waarom het interessant kan zijn om met één of meerdere influencers samen te werken. 
 

Bloggers creëren content
Content is belangrijk om te scoren in zoekmachines en daar helpen bloggers/vloggers bij. Vaak belanden ze ook op de sociale media van de influencers en worden ze voorzien van kwalitatieve foto’s en/of video’s. Artikels door bloggers dragen dus bij aan je positie in Google en je SEO.
 

Gericht op specifieke doelgroepen 
Of je nu heel breed of heel niche gericht te werk wil gaan, er zijn vast wel passende bloggers/vloggers die zich tot jouw doelgroep richten. Influencers inspireren hun volgers om jouw merk, winkel, product of dienstverlening te ontdekken. Recht in de doelgroep die jij verkiest. Kijk verder dan het aantal ‘volgers’, soms kan je beter gerichter werken en daarvoor hoeft een influencer geen honderdduizend volgers te hebben. 
 

Vergroot je naamsbekendheid
Door met populaire bloggers samen te werken vergroot je je naamsbekendheid. Vaak gelden ze ook als een kwaliteitsstempel op je dienstverlening. Campagnes, de communicatie van je opendeurdag of wedstrijden: je vergroot je bereik aanzienlijk als zij zich er mee achter zetten en het communiceren. 

Co-creatie is mogelij
Heel wat influencers weten ondertussen heel goed wat werkt en wat niet. Co-creatie is dus ook zeker een optie. Luister naar hun input en ga er creatief mee aan de slag. Zij kunnen je vaak ook perfect vertellen want hun volgers van je merk vinden. Ga een stapje verder met influencers en de resultaten zullen beter zijn. 
 

Influencers hebben geloofwaardigheid 
Bloggers en vloggers kunnen een verhaal vertellen en hebben een schare volgelingen die opkijken naar hen. Vaak zijn ze artistiek sterk, kunnen ze goed schrijven of zijn ze heel vlot met de camera. Maak van deze sterke punten gebruik. 

Wil je je eigen social media op korte termijn doen groeien, wat extra weerklank geven aan je actie’s of een nieuw product lanceren, dan kunnen goedgekozen influencers een stevige bijdrage leveren aan het succes. 
 

Waar moet ik rekening mee houden? 
Uiteraard dien je rekening te houden met je budget. Nu is het wel zo dat influencer marketing in België nog in zijn kinderschoenen staat. Vaak zijn de budgetten die gevraagd worden nog vrij beperkt of kan het door middel van ruil of gratis producten opgelost worden. Het kan een heel voordelige manier zijn om meer bekendheid te genereren. 

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat je op voorhand weet wie je doelgroep is en welke influencer daarbij past. Als je hier allemaal rekening mee houdt kan influencer marketing ook voor jouw bedrijf, winkel, product of dienst een verschil maken. 

Wil je meer weten over influencer marketing of hoe je bloggers en vloggers succesvol kan inzetten? Contacteer ons, we vertellen je er bij Handelsgids graag meer over. marketing@handelsgids.be