Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Toon Degrauw is de vriendelijkste handelaar van Izegem! 

Op vrijdag 11 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in ‘t Waaihof, te Kortrijk. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Brandstoffen Toon Degrauwe
 
“De award van Vriendelijkste Handelaar van Izegem betekent toch wel veel voor ons. We doen enorm ons best om vriendelijk te zijn. Want zeg nu zelf, vriendelijk zijn kost toch niets. We proberen altijd een glimlach op ons gezicht te hebben, want ik ben ervan overtuigd dat een positieve uitstraling voor positieve feedback zorgt. Als we de klanten op een vriendelijke manier onthalen, dan zullen ze ook sneller tevreden zijn.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar zorgt voor meer reclame. De pers komt er bijvoorbeeld ook naartoe. Het is gewoon aangenaam om beloond te worden voor je vriendelijkheid en goede service. We kregen heel veel fijne, en soms ook wel grappige, reacties. Zo zei een klant: “Ik heb op jou gestemd, nu krijg ik zeker een kleine korting?” (lacht).”

“Het zijn mijn grootouders die begonnen zijn met het tankstation en de thuislevering van brandstoffen. Nu houdt mijn vrouw zich bezig met het tankstation, de bediening, de carwash en de shop ‘Kimm’s Fuelcorner’. Daar kan je dus warme en/of gekoelde dranken en tabakswaren verkrijgen. Ik lever op mijn beurt dan de mazout, benzines, pellets, het brandhout, de gasflessen, smeermiddelen en adblue bij de mensen thuis. Toen ik achttien was, volgde ik daar een opleiding voor. ‘Vandaag bellen is morgen geleverd!’. Onze klanten kennen ons voor onze goede service, want dat vinden we belangrijk. De klanten kunnen op ons rekenen. Naast ons tankstation hebben we een self-carwash. We hebben krachtige stofzuigers voorzien zodat het interieur
van de wagen ook gedaan kan worden.”

“Handelsgids betekent voor ons een goede vindbaarheid op het internet. Veel nieuwe klanten komen via het internet bij ons terecht en we merken dat Handelsgids goed scoort op verschillende zoekmachines.”