Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Coenen Bakkerij bvba heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Lummen!

Op dinsdag 16 februari 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Feestzaak De Kom, te Hasselt de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Coenen Bakkerij bvba
 
“De award van Vriendelijkste Handelaar betekent veel voor ons. Het is een bewijs dat onze klanten met een goed gevoel en met veel plezier naar de winkel komen. Het zijn niet enkel de producten zelf die je zaak tot een goede zaak maken. Ook de manier waarop je ze aan de klanten brengt en verkoopt, speelt een grote rol. Ik denk dat het een geslaagde mix is van jonge en ervaren verkoopsters die ervoor zorgt dat elke kant zich goed voelt in onze winkel.”

“Eigenlijk hebben we geen extra inspanningen gedaan buiten de actie zelf, die Handelsgids op poten heeft gezet. We hebben geprobeerd om de uitleg zo goed mogelijk te geven en de vragen omtrent de actie te beantwoorden. Alles is te danken aan  Handelsgids en onze trouwe klanten.”

“Natuurlijk gaan we proberen om nogmaals een award in de wacht te slepen. De actie die nu via Facebook loopt, vind ik best wel een leuk idee. Je bereikt daardoor ook mensen die (nog) geen klant zijn, die misschien nieuwsgierig zijn en toch eens een kijkje willen komen nemen in de winkel. Ook voor Handelsgids is dat goede promotie. Het is een win-win situatie. Ik gun het de andere handelaars in Lummen ook, want we doen allemaal ons best en we zetten allemaal ons beste beentje voor.”

“De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar is een mooi initiatief, omdat je als handelaar eigenlijk niet weet hoe de klanten echt over je zaak denken. Als je dan de award voor Vriendelijkste Handelaar wint, en je ziet onze score op tien, dan heb ik daar toch een heel goed gevoel bij. Het geeft mij meer energie om het nog beter te doen. Een blijk van waardering doet elk mens wel goed.”

“De Lente- en Eindejaarsactie is altijd leuk. Zeker als de klanten ook iets kunnen winnen. Wie verwent zijn klanten niet graag? En de prijzen van Handelsgids zijn ook dik in orde! 500 winnaars waarover een prijzenpot van €50.000 verdeeld wordt… ‘Dat is gene kattenpis’, zou Jan Becaus zeggen (lacht). Tijdens het uitdelen van de lotjes hebben we ook leuke reacties gehad. Klanten zeiden dat als ze de cruise of reis zouden winnen, ze graag hun bakker mee zouden nemen, omdat ze ons brood niet konden missen (lacht opnieuw).”

“Onze bakkerij staat vooral bekend voor ons lekker brood en ons groot assortiment aan patisserie. Omdat we van Limburg zijn, doen onze Limburgse taarten (Limburgse vlaaien) het ook zeer goed. We proberen bovendien zoveel mogelijk met streekproducten te werken, zoals de Limburgse appelen en peren. Onze leuze of slogan is “De bakker die je weet te verrassen”. Daarom proberen we vaak nieuw gebak uit, zo kunnen we de mensen een grotere variatie aanbieden. We gaan ook mee met nieuwe trends. Zo bieden we nu bijvoorbeeld ook quinoabrood of speltbrood aan. Stilstaan is achteruitgaan, en dankzij Handelsgids krijgen we extra steun om vooruit te gaan.”

“Ondertussen hebben we ook toekomstplannen om een webshop te maken. Daar kruipt veel tijd in, maar het gaat er sowieso komen. En als ik mij niet vergis, kan ik die webshop ook linken aan Handelsgids. Dat zal ons natuurlijk nog een extra boost geven. We houden ook rekening met de allergieën van onze klanten. We informeren onze klanten zo goed mogelijk over de producten die ze kopen.”

“De bakkerij is van generatie op generatie overgedragen. Momenteel ben ik de derde generatie. Mijn grootvader is met de zaak begonnen in 1948. We hebben nog de echte recepten van vroeger en een mix van recente technieken, wat natuurlijk wel een pluspunt is. Onze speculaas is bijvoorbeeld het recept van mijn grootvader. Dat blijft het super goed doen. Mensen willen ook steeds meer terug naar de smaken van vroeger. Ze willen niet het industriële zoals je in de supermarkt vindt. Al blijven de supermarkten grote concurrenten voor ons. Mensen kopen daar ook uit gemakzucht. Ze vinden alles onder één dak. Daarnaast bieden zij meestal promotieprijzen aan die wij niet aankunnen en lokken ze dus vooral daarmee de consumenten. Maar ik zie vaak nog andere producten die in de supermarkten duurder zijn dan bij ons. Eén van de redenen waarom we het belangrijk vinden om deze award te winnen, is de geruststelling dat er ook nog mensen zijn die een goede service en goede producten weten te appreciëren.”

Handelsgids is het duwtje in de rug dat je zaak net dat tikkeltje meer geeft. Klanten vinden het nodige terug op onze site van Handelsgids. Via de acties van Handelsgids kunnen de klanten, net zoals wij, iets winnen. En zeg nu zelf, wie wint er niet graag iets hé.”