Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Lien Optiek is de vriendelijkste handelaar van Zonnebeke! 

Op woensdag 2 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Feestzaal Sint-Jan, te Diksmuide. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016



Interview met Lien Optiek
 
“Het was een verrassing en een hele eer om als jonge starter in Zonnebeke genomineerd te worden als Vriendelijkste Handelaar. Dat ik daarna dan de award ook nog won, overtrof alle verwachtingen. De award beschouw ik als een erkenning dat Lien Optiek haar plaats heeft in Zonnebeke.”

“Voor de acties heb ik niets specifiek gedaan. Ik deelde wel de affiches van de Eindejaarsactie via Facebook. Verder probeerde ik vooral mezelf te blijven. Klantvriendelijkheid draag ik sowieso hoog in het vaandel. Ik vind het belangrijk om alle klanten altijd vriendelijk te onthalen en verder te helpen. Of dat nu gaat over de aankoop van een nieuwe bril, het herstellen van een oud montuur of over het proberen van proeflenzen: vriendelijk zijn kost, als je het mij vraagt, geen moeite.”

“Ik vind de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar vooral een tof concept, omdat klanten ook de kans krijgen om leuke prijzen te winnen. Ongeacht de stem die ze uitbrengen. Daarnaast is het ook een unieke kans om met andere handelaars uit de regio in contact de komen. Evenementen met een B2B-gehalte, beschouw ik steeds als een meerwaarde.”

“De Lente- en Eindejaarsactie is eenderzijds een fijne manier voor mensen om Lien Optiek te leren kennen. Anderzijds, is het voor ons aangenaam om mensen gelukkig te maken doordat ze iets gewonnen hebben. Over de Eindejaarsactie heb ik nog één grappige anekdote die mij altijd zal bijblijven. Toen ik mijn man vertelde over de actie, zei hij dat hij daarvan op de hoogte was en reeds zijn stem had uitgebracht voor een andere zaak in Zonnebeke. Hij was er zich niet van bewust dat ook ik deelnam aan die actie (lacht)!”

“Lien Optiek is gestart met de Zonnebatjes van 2014. Als optiekzaak focus ik mij op kwaliteit, service en klanttevredenheid. Ik stel alles in het werk om voor iedereen een goede oplossing te vinden. Lien Optiek heeft een ruim assortiment aan kinderbrillen, maar ook de volwassenen kunnen uit een heel ruim aanbod kiezen. Als extra service, doen wij ook huisbezoeken op afspraak. Ook voor audiologie kan je bij ons terecht. Elke dinsdagnamiddag komt Marie van het Oorhuis bij ons tussen 13.30u en 17.30u. Zij houdt zich dan bezig met hoortesten, hoortoestellen, oordopjes, zwemdopjes etc.”

“Handelsgids is een forum die zowel het belang van de handelaars als dat van hun klanten voorop stelt. Voor mij betekende Handelsgids meer bekendheid in de gemeente.”