Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Coiffure Veerle heeft de 1ste plaats behaald als vriendelijkste handelaar van Linter!

Op woensdag 23 maart 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking Salons Georges, te Leuven de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016

Interview met Coiffure Veerle
 
"Deze award is in de eerste plaats een bevestiging van mijn trouwe klanten: zij zijn tevreden en ik ben inderdaad vriendelijk. Ik heb de award in de zaak geplaatst en veel klanten zeggen: “Dat heb je wel aan ons te danken hé!”, wat ik dan ook steeds bevestig! Mijn twee personeelsleden antwoorden dan meestal: “Wij hebben hier ook mee voor gezorgd, want wij zijn ook vriendelijk hé!” (lacht). Ik heb voor deze titel geen extra inspanningen gedaan. We hebben gewoon de lotjes uitgedeeld en daarna lag het lot letterlijk en figuurlijk in hun handen (lacht opnieuw). De verkiezing van Vriendelijkste Handelaar, die gekoppeld is aan de Lente- en Eindejaarsactie, is een leuk initiatief. De mensen weten dat ook en ze zijn fier op mijn zaak dat we het al ver geschopt hebben. We gaan onze aanpak in de zaak momenteel niet aanpassen, want onze aanpak lijkt duidelijk te werken. De klanten zijn tevreden en dat is het belangrijkste!”

“Dat de klanten tevreden zijn, is deels te wijten aan onze vriendelijkheid. Vriendelijk zijn kost mij geen enkele moeite en ik vind het ook gewoon belangrijk om klaar te staan voor mijn klanten. Stel nu dat een klant op een sluitingsdag belt en haar haar zou gedaan moeten worden voor een speciale gelegenheid, dan maak ik graag een uitzondering. Dat is een beetje extra service die ik aanbied. De sluitingsdagen zijn de dagen waarop ik uitrust, begrijp me niet verkeerd. Maar als ik thuis ben en ik heb tijd om die klant verder te helpen, dan doe ik dat. Ik probeer daar geen gewoonte van te maken, maar het komt soms eens voor. Een aantal dagen geleden wou een meisje haar haar laten opsteken voor een galabal en dat heb ik ’s avonds voor haar nog gedaan. Dat bedoel ik dus met een uitzondering hé!”

“De Lente- en Eindejaarsactie, vinden mijn klanten altijd leuk. Het is iets extra dat je aan de klanten kan meegeven en ze kunnen mooie prijzen winnen. De oudere generatie die niet over een computer beschikt zegt vaak: “Geef het maar aan iemand die wel een computer heeft, want anders zijn dat verloren lotjes en dat willen we niet!”. Het jongere cliënteel is zeer enthousiast en geëngageerd om iets te winnen.”

“Volgend jaar bestaat mijn zaak 30 jaar! We knippen, brushen en kleuren haren. Daarnaast kunnen mensen die het wensen langskomen voor een pruik. Ik bestel er dan een tiental waaruit ze kunnen kiezen. Die zijn natuurlijk afgestemd op hun uiterlijk. Ik knip de pruiken ook nog wat bij zodat het totaalbeeld klopt. Het is een minder mooie kant van het leven, maar ik ben blij dat ik die mensen hun dag kan goed maken.” “We zijn voornamelijk gespecialiseerd in kleuringen en dat doen we dagelijks. Om de kleuring te onderhouden gaan we 3 à 4 keer per jaar naar een bijscholing om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwe trends. Het is belangrijk om als zelfstandige up-to-date te blijven, zodat je aan de behoeftes van de klanten kan voldoen. Als zelfstandige ben ik niet gebonden aan een vast uurrooster, waardoor ik meer klanten kan benaderen. De meeste klanten komen bij mij terecht door de mond-aan-mond reclame die trouwe klanten voeren. Daarnaast ben ik ook te vinden op Handelsgids. Het merendeel van de klanten vindt mij hier meteen op terug. Dat is voor hen dus zeer handig!”