Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Garage Bart Aerts is de vriendelijkste handelaar van Bornem! 

Op woensdag 24 februari 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Hof Van Beatrijs, te Lier. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Garage Aerts Bart
 
“De award voor Vriendelijkste Handelaar is een teken van appreciatie vanwege onze klanten. Het is een soort bevestiging van ons harde werk. We proberen in de garage bepaalde normen na te streven en de award geeft aan dat we daar dus in geslaagd zijn. De award staat te schitteren op onze toonbank, zodat iedereen dat kan zien. We krijgen er veel reacties op. Toen we de award pas ontvangen hadden, plaatsten we meteen een foto op Facebook. Heel veel mensen hebben ons gefeliciteerd, en dat is aangenaam.”

“Voor mij betekent vriendelijkheid dat de klanten met een goed gevoel en zonder zorgen naar huis gaan. Het is belangrijk dat ze zich hier thuis voelen, want we zijn een familiezaak. We proberen zoveel mogelijk een echte familiale sfeer te creëren.”

“Elk jaar, tijdens de eindejaarsfeesten, sturen we naar al onze klanten een kaartje, vergezeld van een lotje van de Eindejaarsactie. Het is een gemakkelijke manier om de lotjes bij onze klanten te krijgen.”

“Ik vind de acties van Handelsgids belangrijk, want de klanten kijken er altijd naar uit! Sommige klanten bellen zelfs om te zeggen dat ze nog geen lotje gekregen hebben (lacht). Tijdens de actie leggen we onze klanten steeds uit dat ze per loginnummer maar één keer kunnen deelnemen met éénzelfde e-mailadres. En daar komen grappige reacties op zoals: “Ha dat is goed. Ik heb 10 e-mailadressen. Dan kan ik 10 keer deelnemen!”. Dat doen ze blijkbaar ook echt! De verkiezing die eraan gekoppeld is, maakt het geheel compleet. Er is een leuke prijs voor de klant en (misschien) de award voor de handelaar. De zaak draait goed en dat gaan we zo proberen houden!”

“Exact dit jaar baten we de garage 10 jaar uit! Iedereen kan bij ons terecht voor de aankoop van een Ford wagen, maar ons team staat ook klaar voor het onderhoud van wagens en zelfs ook voor mobilhomes!”

“Onze troeven als KMO? Onze kleinschaligheid en de familiale sfeer. We kennen onze klanten bij naam en meestal komt heel de familie bij ons. Handig voor ons. Zo kennen we de geschiedenis van de wagen, waardoor ons team veel sneller aan de slag kan gaan en de klant persoonlijker kan benaderen. Als KMO kan je kort op de bal spelen. Wanneer de klant een probleem heeft, is er geen hele rondgang nodig in het bedrijf vooraleer je het probleem kan oplossen. Als een klant ons belt om te zeggen dat hij in panne staat, kunnen we daar meteen op reageren.”

“Handelsgids betekent voor ons een extra medium om klanten aan te trekken. De klanten geven regelmatig aan dat ze ons via Handelsgids beter vinden op het internet.”