Interview met de Vriendelijkste Handelaar 2015 - 't Kippenhok

 

“De award mogen ontvangen was heel leuk. Het is precies een bevestiging van onze klanten dat we goed bezig zijn en dat onze klanten graag bij ons langskomen. We hebben zeker niets speciaals gedaan. We proberen altijd vriendelijk te zijn en de klanten zo goed mogelijk te helpen. Naar de toekomst toe gaan we dan ook niets veranderen, we gaan gewoon blijven voortdoen zoals we nu bezig zijn.”
 

“Is de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar belangrijk voor ons? Goh, belangrijk is een groot woord. Ik vind het gewoon leuk om deze erkenning te krijgen. De Lente- en Eindejaarsactie is een leuke extra waarmee de klanten zonder veel moeite kans maken op mooie prijzen. Er is tenslotte altijd iemand die veel geluk heeft en één van de hoofdprijzen wint. Meedoen is de boodschap! Zelf hebben we ook al een paar keer geluk gehad om een reisje te winnen. Wat altijd leuk meegenomen is natuurlijk!”
 

“Zoals de naam van onze zaak ‘ ’t Kippenhok’ wel doet vermoeden, verkopen we enkel wild en gevogelte. Dat kan je nog eens opdelen in vier groepen: kip aan het spit, vers vlees, charcuterie en bereide gerechten. Naast onze slagerij hebben we ook een zaak waar we levend pluimvee verkopen. Dat zijn dan legkippen, mesthaantjes, parelhoenders, kalkoenen etc. De zaak van levend pluimvee bestaat nu al drie generaties lang. Onze grootvader is ermee begonnen, daarna de vader, dan de moeder en tenslotte mijn man. Later ben ik ook in de zaak komen staan. De slagerij daarentegen hebben mijn man en ik in november 2003 zelf opgestart. Daar zijn we ondertussen ook al twaalf jaar mee bezig. De combinatie van die twee zaken zorgt voor veel afwisseling in ons werk en dat maakt dat wij alles nog altijd even graag doen.”
 

“Handelsgids is voor ons de weg hoe de klanten ons via het internet kunnen vinden. Voor de slagerij wordt die pagina niet veel gebruikt, omdat we een lokaal winkeltje zijn. Voor de zaak van het levend pluimvee krijgen we geregeld een mail van nieuwe klanten die uitleg of informatie vragen. Op die manier kunnen we die nieuwe klanten ook contacteren en helpen.”