Vriendelijkste handelaar

Vriendelijkste handelaar 2015

Traiteur Nico Fruit is de vriendelijkste handelaar van Hasselt! 

Op dinsdag 16 februari 2016 werd tijdens een glamoureuze Awarduitreiking in Feestzaal De Kom, te Hasselt. de vriendelijkste handelaars 2015 bekendgemaakt. Deze handelaars werden verkozen door hun eigen klanten zelf bij hun deelname aan de eindejaarsactie van Handelsgids. Tijdens deze spetterende Eindejaarsactie werden meer als 4 miljoen lotjes uitgedeeld en zijn bijna 20.000 handelaars uit Vlaanderen beoordeeld op hun vriendelijkheid. Alle deelnemers van de eindejaarsactie op www.handelsgids.be konden punten geven aan de handelaar waar hij of zij regelmatig winkelt. De hele verkiezing is dus gebaseerd op de mening van de klanten zelf.
 
Om als Vriendelijkste Handelaar verkozen te worden, moest de handelaar van minstens 100 verschillende klanten een quotering krijgen. Deze klanten mochten, naast hun quotering, ook suggesties voor hun handelaar bijvoegen. De vriendelijkste handelaars van 2015 ontvingen een Award en €500 aan reclamebudget. De tweede en derde plaats kregen respectievelijk €300 en €200 aan reclamebudget. Daarnaast kregen ook de klanten de kans om een mooie prijs te winnen, met een prijzenpot van maar liefst €50.000 verdeeld onder 500 winnaars. U vindt alle Vriendelijkste Handelaars per perslocatie terug op : 
www.handelsgids.be/persverslagen/2016


Interview met Traiteur Nico Fruit
 
 

“De award geeft me echt een boost. We zijn steeds hard aan het werk, doen lange dagen en die award geeft ons terug een hoop energie om ertegenaan te gaan. We weten nu dat we door de klanten worden geapprecieerd, en dat geeft veel voldoening. Bovendien hebben we geen extra inspanningen gedaan om te kunnen winnen. We zijn gewoon onszelf gebleven, hebben de lotjes uitgedeeld en hebben de klanten alle informatie gegeven. Voor ons bleef het op die manier een verrassing wat ze er dan uiteindelijk mee zouden doen.”

“Oorspronkelijk zijn we van Geetbets, maar we baten de zaak nu al 7 jaar uit in Hasselt. We gaan niets veranderen aan onze manier van werken. We doen verder zoals we nu bezig zijn. We zijn ook maar simpele mensen. Hopelijk winnen we volgend jaar nog een award. Het is wel uniek om de award twee jaar op rij te mogen winnen. Natuurlijk vind ik de verkiezing van Vriendelijkste Handelaar dan belangrijk. Tijdens de persvoorstelling in Hasselt kregen we de kans om nieuwe contacten te leggen, wat ik super vind. De avond zat ook heel fijn in elkaar. Nadien hebben we veel felicitaties ontvangen. We hebben de klanten dan ook hartelijk bedankt door pralines te geven.”

“De Lente- en Eindejaarsactie is voor mijn klanten iets om naar uit te kijken. Zij vinden het fijn en wij kunnen iets extra aanbieden. We bieden eigenlijk een heel gevarieerd assortiment aan. Onze specialiteiten zijn koude en warme buffetten. Daarnaast serveren we ook op feesten of aan huis en voorzien we al het nodige materiaal. Dat is weer een extra service die zeker met open armen wordt aangenomen.”

“Onze zaak bestaat al sinds 2009. Toen hadden we nog geen eigen website. Handelsgids heeft dus een belangrijke rol gespeeld. Ondertussen hebben we, naast Handelsgids, wel een eigen website en is onze zaak nu meer gelinkt aan het hele internetgebeuren. De klanten geven dikwijls aan dat ze Handelsgids kennen en ze vragen ons waar ze ons kunnen terugvinden. Daardoor kunnen we aan klantenbinding doen, terwijl we vroeger niet eens een website hadden. Handelsgids heeft me daarin zeker geholpen!”